Kuliiålar i skål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Kuliiålar i skål?

    Tänkte köpa en stor skål, ca 80 liter, och tänkte höra, kan kuhliiålar krypa ur en sånhär kupa? Tänkte för den svänger ju, så då måste den nästan hänga upp och ner och krypa?

    Annars är det ju inga problem att lägga tex. dvd filmer över skålen på natten, men behövs det?

    Och jag vill INTE höra något "Varför köper du inte ett riktigt akvarium till som ditt 60 l?" För jag kan svara direkt, att jag inte har plats för annat än en skål på mitt rum.
    Tillbaks efter paus.
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Åh vad läckert! Jag är själv inne på dessa underbara små varelser... Vet bara inte var jag ska ha dem.
    Jag skulle nog inte våga chansa, utan sätt du ett lock för, för säkerhets skull... Det står en del om att de är riktiga rymmare, och det vore ju jobbigt att hitta en slemmig, dammig, lång sak på golvet på morgonen...

    Du måste berätta hur det går sen, och visa gärna bilder.

    Kommentar

    • Linapina
      • July 2008
      • 595

      #3
      Jo jag tänkte på en sak, kommer skålen vara 60 cm i diameter? Det stod i artbesk. att de vill ha 60 cm.

      Kommentar

      • Tamarind
        • February 2008
        • 482

        #4
        Jag tror de kan ta sats från botten och hoppa ur även en skål, så jag skulle inte rekommendera det...

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Ursprungligen postat av Linapina
          Jo jag tänkte på en sak, kommer skålen vara 60 cm i diameter? Det stod i artbesk. att de vill ha 60 cm.
          Har inte funderat så mycket på måtten, bara att den ska vara 80 l ungefär. b

          Men ska köpa några kuhlii till nuvarande "stora" akvarieumt idag, kan posta direkt sen.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Tamarind
            • February 2008
            • 482

            #6
            Och personligen tycker jag att en skål på 80 liter kommer bli litet åt de, ju längre desto bättre eftersom de gillar att simma väldigt fort tvärs över akvariet. Det finns nog bättre fiskar att ha i en 80-liters skål...

            Kommentar

            Arbetssätt...