aborre+ mört+ guldfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    aborre+ mört+ guldfisk?

    Hej ,på min sons dagis har en i personalen tagit dit ett akvarie med en mört och en abbore. Jag tycker att dom bor hemskt litet och föreslog att vi skulle skaffa dom ett större, men det finns det naturligtvis inga pengar till.Nu har jag hemma ett akvarie med guldfiskar som jag tänkte ta till dagis och låta mörten o abboren bo i men funkar det? Dom är väl alla kallvattensfiskar men annars då? Kommer dom komma överrens m.m?Någon som vet, det kanske är en dum ide, men tycker synd om dom då dom nu går i ett kar som är på ca 30l. Tjejen som tog dit dom har en pojkvän som är sötvattens forskare så man tycker att han ialla fall borde veta bättre. eller överdriver jag , vill gärna veta innan jag börjar flytta fiskar och akvarier. Tacksam för svar.
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Är det guldfisk och inte slöjstjärt kan man iofs ha dom ihop ett tag. Men akvariet måste vara stort. Abborren blir dessutom tuff av sig med tiden. Värmen är inget problem. Troligen bäst att avliva dom med tanke på smittrisk. Om tex gått med vanliga akvariefiskar eller matats med såna. Måste dessutom släppas ut där man fångade dom oxå.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    Arbetssätt...