Para sig med varandra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mick13
    • May 2008
    • 1796

    #16
    Ursprungligen postat av tummen
    Jag är inte förvånad... de borde likna den "vanliga" guldfisken mest eftersom den är närmare "originalet"......
    Jups de liknade mest guldfiskar med stora stjärtfenor och en del med dubbla och en del av dem hade även den typiska kropps formen för slöjis men just inga ut stickande ögon, ganska fula enl mig men det finns de som gillade dessa och köpte av dom, iofs är jag inte såld på slöjstjärtaran men de andra icke akvarie inreserade i familjen gillar dessa . De är trevliga att kika på med sina sim kosnter eller brist på sim kunskap men när de börjar att komma upp i storlek skitar de ner mer än jag uppsakttar . Dessa 10-15cm långa korvar som gupapr run på ytan av karet .... Kan jag vara utan och deras tycke för akvarieväxter. Har inte en palnta i karet som inte är sönder tuggad.
    In vino veritas, in aqua sanitas

    Kommentar

    • Erik...
      • May 2006
      • 1459

      #17
      Ursprungligen postat av tummen
      Ja det vet jag, men nu pratade vi om just dessa två arter.....

      Jo det gjorde jag också, som du skrev verkade det som om du ansåg det vara omöjligt att olika arter korsar sig, tänkte det kunde vara på plats att påpeka något som är mer allmänt känt i Sverige. Hur ska du ha det, är det orimligt att olika arter parar sig och får avkomma eller inte i din värld ?

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #18
        Ursprungligen postat av Kramfors
        Jag har haft en 43 cm Guldfisk hane med mina Koi och den har aldrig visat något intresse när Koien lekt.
        Och? Ser du det som något bevis på att guldfisk och koi inte kan korsa sig, eller vad? Tänk efter om frågan var om dom alltid korsar sig, eller om dom kan göra det.

        Andra har fått sina guldfiskhonor alldeles sönder-drivna av ivriga koihanar.

        Kommentar

        Arbetssätt...