Pakistanbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Pakistanbotia

    Så, jag har 8 st pakistanbotior. Tre av dem är väldigt små, och en av de små simmar bara runt i ringar längs kortsidan hela dagarna när ljuset är tänt, verkar som att den slutar när det släcks dock. Den verkar inte vara intresserad som de andra fiskarna när det är käk heller?

    Det var två små som höll på så förut, men nu är det bara en kvar, den andra verkar hålla till i en skog jag gjort som är rätt tätplanterad. Vad ska jag göra för att förhindra det här beteendet? Jag är rädd att den kommer kola vippen en dag, då den inte käkar?

    Vet att de är natt-aktiva fiskar, därför matar jag då och då någon timma efter ljuset är släckt, den kanske äter då? Svårt att se, då jag måste ha helt kolsvart i rummet för att den inte ska simma vid kortsidan.

    MVH Johan
  • hellmut
    • October 2005
    • 160

    #2
    Är dom nyinskaffade ?
    Den kanske bara är stressad då ?
    HAr också haft fiskar förut som hålligt på med det betendet men dom har slutat efter några dar.

    Kommentar

    • Fiskius
      • August 2006
      • 61

      #3
      pakistanbotia

      Halloj!
      Vet du, det hände samma sak med mina pakistanbotior när dom precis hade "flyttat hit". Just de hörnet dom körde race vid, upp och ner, upp och ner kom det in ljus från fönstret. Jag får aldrig något direkt solljus i mitt rum, pga av dess placering. Men ändå tycktes dessa jeppar störa sig på det. Som test satte jag upp en svart plastkasse på den sidan för se om det blev bättre. Och Jo, Genast vart dom mer harmoniska och grävde vidare i sanden..
      Och de där med maten..
      Jag vet att dom ska egentligen ska ha speciella tabletter som mat men dom är inte ett dugg intresserade av dessa utan äter hellre flingfoder?

      Sen kan det ju också vara att växterna är inte "tillräckligt" bra gömställe. Det bästa är ju helt klart en mörkare grotta med flera ingångar...

      Hoppas jag inte bara snackar skit utan är till ngn nytta också

      Lycka till!

      //Caroline
      Jag vill ju bara mina fiskar väl !

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Tack för hjälpen, men har provat att täcka över redan en gång, utan framgång. Nu har de dock gått över till att snurra runt FRAMRUTAN och där kan jag ju jäsiken inte täcka över. De är väl nyfikna på något utanför akvariet antar jag. Snurrar ännu gör de iaf, men de verkar sluta när jag släckt ner rummet.

        Gömställen har jag i överflöd, bara titta i karet mitt.

        Tack för svaren dock!

        MVH Johan

        Kommentar

        • Fiskius
          • August 2006
          • 61

          #5
          Mycket konstigt måste jag säga..
          Hm, Ja jo, det är väldigt fint
          Dom har ju en massa ställen och gömma sig bakom..
          För inte kan det vara ljuset? Skulle också vara konstigt egentligen..
          Varså lite så!

          Hoppas dom lugnar ner sig, dock!

          // Caroline
          Jag vill ju bara mina fiskar väl !

          Kommentar

          Arbetssätt...