Striator mm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Puffbin
    • April 2003
    • 117

    Striator mm

    Jaha, nu har jag varit medlem sisädär två-tre dar ungefär och har plötsligt upptäckt att människor här inne använder sidan i även ett socialt syft, det e ju helt lysande. Jag fulkomligt älskade Nanc och GooGoo´s dialog om prillan i roten, men jag ställer mig samtidigt frågan om ett sådant genustonläge skulle accepteras om det bollades av män. Skitsamma det var underhållande läsning och jag hoppas upptäcka mer vettiga debatter av liknande slag härinne allteftersom.

    Men, nu till vad jag tänkt skriva om egentligen, och denna gången är det inte mina till skyarna hörjda och av mig personligen förhärligade Fläckiga Ctenopoma, utan mina näst lika favoricerade fiskgunstlingar. Striatorna.
    Jag skulle vilja veta om det är någon som lyckats få botior överhuvudtaget och då striatorna (zebrabotior) i synnerhet att leka.

    Jag vet att man på akvarielagret i sthlm lyckats, eller lyckats och lyckats, det var nog mest en slump som jag fattade det. I det fallet var det rödstjärtade ormgrönlingar, (för det är väl även den en botia?)som ynglat en skvätt och nu vill jag alltså veta hur man gör. Allt för att mina randiga kompisar skall bli några till, för de e ju så rara. Så, har någon koll på fonomenet så dela med eder, jag lyssnar och lär.

    MVH/Albin


    Albin
Arbetssätt...