Kan man ha slöjstjärtar tillsammans med räkor??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla Len
    • July 2008
    • 29

    Kan man ha slöjstjärtar tillsammans med räkor??

    Vi funderar på att skaffa ett större akvarium på 220L. Just nu har vi ett 70L akvarium med lite olika tetror och fjärilsciklider och olika malar, som funkar riktigt bra!

    Nu funderar vi som sagt att skaffa större. Jag kom och tänka på om ni vet om man kan ha slöjstjärtar tillsammans med räkor? Eller kommer slöjstjärtarna att äta upp räkorna?

    Vi har lite olika mening om ett nytt akvarium. Kan man dela ett akvarium och ha två olika akvarium i ett? Ett med slöjstjärtar och ett med räkor i? Vad tycker ni? Skulle det se konstigt ut?

    Fundersam...
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Slöjstjärtar och räkor kommer inte gå ihop alls, utan räkorna blir det i särklass dyraste levandefodret.
    Sätter ni slöjisar i ett nytt 220 liter med de gamla fiskarna kommer förmodligen cikliderna nafsa på slöjisarnas fenor och de kommer i sin tur äta upp en och annan tetra.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av Lilla Len
      Vi funderar på att skaffa ett större akvarium på 220L. Just nu har vi ett 70L akvarium med lite olika tetror och fjärilsciklider och olika malar, som funkar riktigt bra!

      Nu funderar vi som sagt att skaffa större. Jag kom och tänka på om ni vet om man kan ha slöjstjärtar tillsammans med räkor? Eller kommer slöjstjärtarna att äta upp räkorna?

      Vi har lite olika mening om ett nytt akvarium. Kan man dela ett akvarium och ha två olika akvarium i ett? Ett med slöjstjärtar och ett med räkor i? Vad tycker ni? Skulle det se konstigt ut?

      Fundersam...
      Räkorna skulle nog bli uppätna,sen att dela Akvariumet är fullt möjligt,bara att silikona en glasruta imellan efter tycke och smak angående volymen men minst till räkorna förstås.Jag personligen hade tyckt det hade varit häftigt med ett delat Akvarium.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Zwitta
        • October 2006
        • 406

        #4
        Eller så flyttar ni fiskarna till det nya karet och har räkor i det gammla.

        Kommentar

        • Lilla Len
          • July 2008
          • 29

          #5
          Jo vi ska köpa ett 375L istället Vi ska kolla på det ikväll faktiskt. Jo vi har kommit underfund med att Fredric får ha räkor i vårt 70L akvarium så har vi fiskar det stora istället. Tack för alla råd!

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Ursprungligen postat av Mumin
            Sätter ni slöjisar i ett nytt 220 liter med de gamla fiskarna kommer förmodligen cikliderna nafsa på slöjisarnas fenor och de kommer i sin tur äta upp en och annan tetra.
            Läs igenom detta igen också, alltså inte dom gamla fiskarna + slöjstärtar i 375 liters akvariumet!
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            Arbetssätt...