Bilder Guldfisk/slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dun
    • July 2007
    • 46

    Bilder Guldfisk/slöjstjärt

    Har sökt runt lite och kollat efter vackra guldfiskar, främst slöjstjärtar. Kul att få se olika färger, former och fenor
    Vore kul att se hur era fiskar ser ut.
    Här är några av mina:

    Black Betty


    Günter


    Ny fisk


    Ny fisk
    Senast redigerad av dun; 10 August 2008, 15:08.
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    bara så du vet så funkar inga av dina bilder.

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Bilderna kunde tyvärr inte visas.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • dun
        • July 2007
        • 46

        #4
        Sådär. Nu har jag ordnat så att de borde synas.

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          #5
          kanonfina! e riktigt sugen på slöjsjärtar själv.. e det vanlig med en helt vit variant?
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          • dun
            • July 2007
            • 46

            #6
            Jag har sett helvita teleskopögon i en affär men aldrig vanliga slöjstjärtar som är helt vita. Antar alltså att de är ganska ovanliga. Läste dessutom på en sida att teleskopögon alltid är svarta vilket inte stämmer (längre?) iom att jag sett en samt att jag sett bilder på så kallade "pandor" som har svarta fläckar runt ögonen men annars är vita.

            Kommentar

            • Ibanez
              • July 2006
              • 853

              #7
              nä.. har sett dessa med.. finns en bild på zoopetguldbilder som visar en helt vit "vanlig" slöjsjärt.. blev helt förtrollad.. grymt snygg..

              Era fiskar ger jag mina till frukost..

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #8
                Ursprungligen postat av Ibanez
                nä.. har sett dessa med.. finns en bild på zoopetguldbilder som visar en helt vit "vanlig" slöjsjärt.. blev helt förtrollad.. grymt snygg..

                http://www.zoopet.com/bilder/showpho...ze=big&cat=524
                Det är kanske bara jag men jag tycker de ser totalt missbildade ut med sina golfbollskroppar . Sen om man sätter utåtstående ögon på det så ser det näst intill ut som djurplågeri .. Men det är kanske bara jag och smaken är ju som baken .

                Tycker dock att riktigt fina slöjstjärtar finns men då har de normala kroppar och normala ögon
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Ibanez
                  • July 2006
                  • 853

                  #9
                  ja.. smaken är som baken.. tack o lov för detta.. e själv mer förtjust i de lite mer "normala" kroppshyddorna, men de andra quasimodokropparna är lite lustiga att se faktiskt..
                  Era fiskar ger jag mina till frukost..

                  Kommentar

                  • Linapina
                    • July 2008
                    • 595

                    #10
                    Ursprungligen postat av dun
                    Har sökt runt lite och kollat efter vackra guldfiskar, främst slöjstjärtar. Kul att få se olika färger, former och fenor
                    Vore kul att se hur era fiskar ser ut.
                    Här är några av mina:

                    Black Betty


                    Günter


                    Ny fisk


                    Ny fisk
                    http://archive9.pixbox.se/arkivet/sy...22732801.jpg?0
                    Jag letar just nu efter ett bra ställe att köpa slöjstjärtar på! Då jag ska ha dem i mitt stora akvarie som just nu görs i ordning.
                    Var har du köpt dina?

                    Kommentar

                    • Aircut64
                      • July 2007
                      • 1207

                      #11
                      Fina bilder !
                      Är själv sugen på att skaffa en riktigt STOOOR Slöjstjärt !

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #12
                        Jag kan faktiskt inte se tjusdningen i varken guldfisk eller slöjstjärt, tycker dom är så sjukt fula.

                        Men som sagt, smaken är som baken, och kanske tur det, så man inte får nån tanke för sig att trycka ner 10 slöjstjärtar i en guldfiskskål.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • Linapina
                          • July 2008
                          • 595

                          #13
                          Ursprungligen postat av Aircut64
                          Fina bilder !
                          Är själv sugen på att skaffa en riktigt STOOOR Slöjstjärt !
                          Fanns 2 enorma (ca 20 cm) till salu på blocket, dessvärre i ett för litet kar (60L), hade annonsen funnits kvar idag så hade jag tagit hem dem till mitt 240L!

                          Men sök på alla annonser, det finns en guldfisk till salu för 150 pix, och den var stooor!

                          Kommentar

                          • Erika
                            • May 2007
                            • 182

                            #14
                            Fina bilder! Här kommer en taskig bild på en snygg slöjis. Han är ca 20 cm som tyvärr börjar ändra färg, han håller på att bli röd och vit. Jag har slöjisar som är inköpta som din orange/bruna men de har tappat det bruna och är nu helt orangefärgade. Lite tråkigt att de ändrar färg men de är ju snygga ändå
                            Bifogade filer
                            MVH Erika

                            Kommentar

                            • Linapina
                              • July 2008
                              • 595

                              #15
                              Ursprungligen postat av Erika
                              Fina bilder! Här kommer en taskig bild på en snygg slöjis. Han är ca 20 cm som tyvärr börjar ändra färg, han håller på att bli röd och vit. Jag har slöjisar som är inköpta som din orange/bruna men de har tappat det bruna och är nu helt orangefärgade. Lite tråkigt att de ändrar färg men de är ju snygga ändå
                              Har du läst att det finns en del som färgar sina fiskar?
                              Vet inte om det sker hos den som föder upp dem, men det är vanligare än man tror, och det finns ingen lag mot detta heller.
                              Ex. så färgas fiskar för att få en jämnare och tätare svart färg, så de ska vara mer attraktiva på marknaden, och även en del "panda" slöjstjärtar har bara blivit färgade, sen tappar den den färger och återgår till mera normala färgblandningar... Jättetråkigt verkligen. Därför vill jag gärna få tips på bra ställen att köpa slöjisar, eller ställen man ska undvika som ex. tar in färgade fiskar...

                              Jag säger inte att det måste vara så med din, men det är mycket möjligt. Jag har läst massor om slöjstjärtar på nätet och då snubblade jag över den här infon.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...