Gräskarp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Gräskarp

    Ska eller kan Gräskarpen övervintra utomhus i dammen med Guldfiskarna,eller ska jag ta in dem med Koien som ska övervintra inomhus i år,av att jag frågar är att jag har nyligen upptäckt en gräskarp som jag släppte i förra våren nån gång sen har jag inte sett röken av fisken föräns härom dagen då hade den växt till sig en hel del så den hade gått ute hela vintern tydligen,är det en slump att den har klarat sig dammen har bara ett konstant djup på 70-80 cm i hela dammen.
    Mvh.Patrik
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Den klarar sig ute Nästan alla golfbanor kör med gräskarp i vattenhindren o de får vara ute. De som finns på Vbg Gk är idag enorma. Något för sportfiskaren Ansjo
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #3
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Den klarar sig ute Nästan alla golfbanor kör med gräskarp i vattenhindren o de får vara ute. De som finns på Vbg Gk är idag enorma. Något för sportfiskaren Ansjo
      Han fångar bara Norsk Fiskdå får dem gå ute under vintern jag trodde det var en slump att den hade klarat sig..tack för svaret Kaj
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #4
        yay

        Jag har också en gräskarp riktigt rolig fisk! Rekommenderas starkt!
        De äter allt, beroende på hur man vänjer dom.
        Matar min med vegetarisk kost och räkor.

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Den klarar sig ute Nästan alla golfbanor kör med gräskarp i vattenhindren o de får vara ute. De som finns på Vbg Gk är idag enorma. Något för sportfiskaren Ansjo

          Du är en sann sadist som skriver att det finns enorma gräskarpar i vatten hindren på Varbergs golfbana hur tror du jag skall klara av och åka förbi där i fortsättningen då veta detta och samtidigt veta om att jag inte kan/får fiska där . För skulle jag tjuvfiska säg i en göl med regnbåge som någon sportfiskeklubb arrenderar skulle jag högst riskera en fjuttig dagsböter om jag har riktig tokoturs otur blir jag av med fiske utrustningen. Men skulle jag fiska säg i Vbg golfbanas vattenhinder då skulle jag riskera fängelse för olag intrång + bli av med utrustningen och troligen få betala skadestånd. Det är skillnad på pöl och pöl.
          Senast redigerad av Mick13; 30 September 2008, 23:32.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #6
            Ursprungligen postat av Mick13
            Du är en sann sadist som skriver att det finns enorma gräskarpar i vatten hindren på Varbergs golfban hur tro du jag skall klara av och åka för bi där i fortsättningen och veta detta och samtidigt veta om att jag inte kan/får fiska där . För kulle jag tjuvfiska säg i en göl med regenbåge som någon sportfiskekulbb arrenderar skulle jag högst riskera en fjuttig dagsböter om jag har riktig tokotur otur och bli av med fiske utrustningen. Men skulle jag fiska säg i Vbg golfbanas vattenhinder skullejag riskera fängelse för olagintrång + bli av med utrustningen och sakdestånd. Det rä skilnad på pöl och pöl.
            Tur att inte gräskarpen står högt på menyn i denna delen av världen då

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • sweet
              • August 2008
              • 60

              #7
              Hahaaha om jag hade sett någon stå och fiska på en golfbana hade jag lagt mig på marken av skratt :P
              Goldie

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                #8
                Ehhm jag har gjort det och vågar berätta det då det är preskriberat sedan länge, men då var det rudor i jätte formatet som lockade till detta tilltag. De där snubbarna som kliptegräs och skötte området var allmänt snorkiga och aggressiva bara dom såg att man ens kom i närhetan av banan med fiskutrustningen och dom srkattade aldrig. Men gräskarpen slår rudan i faijt med häst längder
                =)
                Senast redigerad av Mick13; 30 September 2008, 23:37.
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  #9
                  Ursprungligen postat av NIC
                  Tur att inte gräskarpen står högt på menyn i denna delen av världen då
                  Man kan tro att green keprarna har det som löne/natura förmån att få med sig färsk gräskrap hem.
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...