Är det någon skillnad på Golfboll och slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kariba
    • December 2006
    • 92

    Är det någon skillnad på Golfboll och slöjstjärt?

    Det låg på olika annonser i en fiskbutik här i stan...tänkte bara att det borde vara olika modell på samma fisk?
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Kroppsformen är väl olik om jag inte är ute och cyklar.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • JLi
      • December 2004
      • 773

      #3
      Det är i grunden samma fisk har jag förstått. Via avel har man fått fram olika varianter som härstammar från guldfisken. Slöjstjärten (inte alla varianter) är en enligt min åsikt en rätt så vacker fisk emedan Golfbollen i kroppsformen liknar just en golfboll och ser enligt min åsikt rätt så vanskapt ut. Men det är bara mina åsikter. Smakfrågor bör kanske inte diskuteras eftersom smaken som bekant är delad.
      h. Johan

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        läste nån artikel om en kvinna som har en golfboll. den var så vanskapt att den inte kunde simma... den låg bara på botten yterst deprimerad.
        Lyckligtvis så hade kvinnan en väldigt påhittig sån som bygge ett flöte till fisken
        (typ som människors rullstol) så att den kunde puttra fram i sakta mak.

        Golfbollar och slöjstjärt, teleskopskalle och guldfisk är samma art.
        Guldfisken är egentligen svagt gul-grön-grå. (mest grå) men det har man ändrat på.
        Mycket sönderavlad fisk men tålig och vlädigt social.
        Inte nått 3 sekunders minne här inte.
        Olika former säljs till olika pris och vattenkrav.
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        Arbetssätt...