Aggressiv slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • carrou
    • July 2008
    • 31

    Aggressiv slöjstjärt?

    Hej.
    Jag har nyligen skaffat mig två slöjstjärtar till mitt akvarium.
    I akvariet finns redan två andra slöjstjärtar sedan förrut.
    Nu blev det så att en av de två nya dog och jag är nästan helt säker på att det var den andre nye som gav sig på den, för den ger sig på de andra två slöjstjärtarna också.

    Nu har jag flyttat över denne aggressive till ett annat akvarium men jag tycker synd om honom att han måste vara själv.
    Provade att släppa i en annan slöjstjärt och han började jaga och "bita" mot den också. Vad ska jag göra?

    De i zoobutiken hade svårt att tro att den kunde vara aggressiv...

    /Carrou
    Ett 60L kar med två black-moor slöjstjärtar som heter Hayden och Dylan.
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Att en nykomling blir jaga är inte ovanligt, jag gissar att i koppningen varit för kort så den nya har inte samma "lukt", släck ljuset.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • carrou
      • July 2008
      • 31

      #3
      Jo det kan säkert stämma, men jag menade att den nye är aggressiv och jagar de slöjstjärtar som redan bor i akvariet.
      Ett 60L kar med två black-moor slöjstjärtar som heter Hayden och Dylan.

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Det går inte att säga helt säkert att det är vad som gäller i ditt fall, men det händer att guldfiskar/slöstjärtar får så mycket "vårkänslor" om vi ska använda ett fint ord för det att de mindre indivderna blir "söndernötta" om de hålls i akvarium, kolla om den "aggressiva" eller om guldfiskarna har lekvårtor, du bör isf korta av ljustiden och se till att det inte faller solljus på akvariet, sen lugnar de ner sig, om det beror på det.

        Kommentar

        • Agge
          • March 2006
          • 28

          #5
          Jag hade också en agressiv slöjstjärt som bet sönder en kalikos stjärt. Nu har jag lämnat den agressiva slöjstjärt tillbaka till affären men kalikons stjärt är sönder sliten. Jag undrar om den växter ut igen eller kommer den att leva vidare med sin trasiga stjärt.

          Kommentar

          Arbetssätt...