Guldfiskar och slöjstjärta med "avskalade" fjäll? O_o

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • öronålen^^
    • February 2008
    • 69

    Guldfiskar och slöjstjärta med "avskalade" fjäll? O_o

    mina guldfiskar har typ blivit av med sina fjäll på sidan av kroppen,nån som har en aning varför? jag har 3 regnbågshajar som jag ska sälja för dom går omkring och "sniffar" på dom,och är almänt störande..är det dom som äter upp fjällen,eller är det något annat? min 1½ Dm Stora Lejonhuvud slöjstjärt blev uppäten,och jag misstänker dom oxå,för dom har oxå varit och "nosat" på honom

    mitt akvarium innehåller 1 SegelfensPleco,2 Silverhajar,3 Regnbågshajar,2 slöjstjärtar och 2 vanliga guldfiskar...
    Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus
  • öronålen^^
    • February 2008
    • 69

    #2
    nån som har en susning? O_o
    Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus

    Kommentar

    • Bläckward
      Banned
      • December 2007
      • 112

      #3
      Jag tror att du har för hög värme. Hur varmt är det i karet?

      Kommentar

      • Tinet
        • April 2006
        • 93

        #4
        Jag har hört att plecos kan gilla att suga på guldfiskar på natten.. det låter som ett dåligt skämt men tydligen händer det. Jag vet inte om detta skulle resultera i tappade fjäll men man kan ju fundera på det iaf.

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          ojojoj där har du så rätt! den där nattmat stilen! det hände mej. men de e inte bara fjällen som försviner. mkt av köttet åker bort. på en natt!!
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • mandan
            Banned
            • April 2008
            • 210

            #6
            Hej hej..Hade samma problem.. Men det var min stora aggresiva gurami..
            Han var på alla, så jag tror det kan va fiskarna...

            Kommentar

            • Mick13
              • May 2008
              • 1796

              #7
              Jep den nu mer hädan gångne slöijstjärten jag hade hade fått bra bit av nedre delen av stjärt fena upp äten av Åbäket som är en pleco . Nu är han på och jagar den kvar varande bamsingen av slöjstjärtaran när det vankas grov foder man låter bli de mindre.... Plecon har även sugit under nätterna på den strösrtas stjärtfena.
              In vino veritas, in aqua sanitas

              Kommentar

              Arbetssätt...