1 Slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kikkipikki
    • May 2008
    • 85

    1 Slöjstjärt

    Har en fundering på om min Slöjstjärt känner sig ensam. Hon Simmar runt med 15 Sebrafiskar i ett 127 L kar? Hon ser ju inte lessen ut men
    Typ nån att bubbla = prata med

    Tjingeling på Fredag det 13
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Slöjstjärtar är inte precis kända för att vara några stimfiskar, och personligen tror jag inte att den lider av att vara ensam Slöjstjärt i ditt kar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • miluhe
      • June 2006
      • 2090

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Slöjstjärtar är inte precis kända för att vara några stimfiskar, och personligen tror jag inte att den lider av att vara ensam Slöjstjärt i ditt kar.
      Visst det är ingen stimfisk, men de mår klart bäst av att vara några slöjisar tillsamman.

      Kommentar

      • Baf2
        • February 2008
        • 421

        #4
        Instämer har haft såna för länge seeen!.
        Dom blir lyckligare om dom har en kompis
        Så köp en eller fler kompisar till den

        Kommentar

        • kikkipikki
          • May 2008
          • 85

          #5
          Ursprungligen postat av Baf2
          Instämer har haft såna för länge seeen!.
          Dom blir lyckligare om dom har en kompis
          Så köp en eller fler kompisar till den
          mm ska nog göra det.... Verkar ju lite ensamt att bubbla runt så där bland Sebrastimmet

          Kommentar

          • Tinet
            • April 2006
            • 93

            #6
            Jag har läst att de visst är stimfiskar på det sättet att de trivs mycket bättre i grupp, blir livligare och mer nyfikna etc. Enligt egen erfarenhet är det också så

            Kommentar

            • Ibanez
              • July 2006
              • 853

              #7
              eller gör som en kär vän te mig (ej akvarist och frågade inte mig innan)
              köpte q kampfiskhona och tre kampfisk hanar!! han ringde mig och bad mig komma över helt själaglad.. 15 min senare stövla ja in hos honnom o ser att det finns en betta hona i karet o inget mer.. min kompis reaktion: "det sa bara pang"..

              haha.. så alla fiskar går absolut inte att ha flera med..
              Era fiskar ger jag mina till frukost..

              Kommentar

              • Tinet
                • April 2006
                • 93

                #8
                Ursprungligen postat av Ibanez
                eller gör som en kär vän te mig (ej akvarist och frågade inte mig innan)
                köpte q kampfiskhona och tre kampfisk hanar!! han ringde mig och bad mig komma över helt själaglad.. 15 min senare stövla ja in hos honnom o ser att det finns en betta hona i karet o inget mer.. min kompis reaktion: "det sa bara pang"..

                haha.. så alla fiskar går absolut inte att ha flera med..
                Aj då, det låter inte som något man ska prova hemma . Undrar varför de lät honom köpa 3 hanar och en hona i affären???

                Tur att slöjstjärtar är keligare. Matade nyss min lilla "flock" på 7 st. Det blir en del bök när de ska tävla om vem som får i sig maten snabbast men annars går de och betar på mina växter tillsammans i lugn och ro (till min stora förtvivlan, då de gjorde totalslut på 2st hygrophila på 3 dagar som om det vore godis).
                Senast redigerad av Tinet; 10 July 2008, 17:51.

                Kommentar

                • Tinet
                  • April 2006
                  • 93

                  #9
                  Förresten Kikki, har hört att Zebrafiskar ibland biter tag i fenor, har det någonsin hänt? Är lite nyfiken bara. Vet att många kör slöjstjärtar + zebras.

                  Kommentar

                  • kikkipikki
                    • May 2008
                    • 85

                    #10
                    Ursprungligen postat av Tinet
                    Förresten Kikki, har hört att Zebrafiskar ibland biter tag i fenor, har det någonsin hänt? Är lite nyfiken bara. Vet att många kör slöjstjärtar + zebras.
                    Jo det tror jag nog mina Sebrafiskar har gjort. Men det har blivit bättre sen dom fick större

                    Kommentar

                    • Pansi
                      • August 2007
                      • 13

                      #11
                      Skaffa en polare! De klarar sig själv men trivs bättre i sällskap!

                      Jag har två just nu och de umgås jämt och ständigt, sötnosarna!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...