Jag hart gjort en video som visar hur man odlar kopparbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #46
    Men så är det ju i alla akvarium, och dom säger ju att yngel överlever även där tack vare växter
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Henrix9
      • April 2008
      • 67

      #47
      Leker inte....

      Jag håller på att försöka para ihop ett par av mina kopparbarber. Allt funkar fint, hanen är väldigt röd och fin och honorna stinna. Dom verkar jätteintresserade av varandra.

      Men när jag släpper ihop dom så leker dom inte. Lägger sig bara på botten och verkar jätterädda.

      Vad ska jag göra????

      Kommentar

      • sting
        • September 2007
        • 481

        #48
        Får se om det blir glödbandstetra eller kopparbarb man tar och försöker odla nu..

        Kommentar

        • Grodlund
          • January 2008
          • 560

          #49
          Henrix9> Beskriv hur du går till väga när du "släpper ihop dom".
          Det som sägs är att hanarna vill leka även om de är stressade - honorna vill inte det.

          Så ska du flytta några fiskar så flytta endast hanarna.
          Eller flytta honorna först och sedan vänta ett dygn med hanarna så att de hinner lugna sig.

          Kommentar

          • Henrix9
            • April 2008
            • 67

            #50
            Jo, jag har ett mindre yngelakvarie på ca. 20l. Har där i två honor. Har även en hane i samma akvarie i en ganska stor yngelkasse.

            Har haft dom där i att par dagar nu och matat dom med frystorkad tubifex och röda mygglarver. När jag släpte över ena hanen förra gången jag provade så välte jag lite försiktigt på yngelkassen och lät honom simma ut till honorna frivilligt.

            Kanske ska prova och mata dom med artemia i stället, kanske skulle fungera bättre. Eller vad tror ni?

            Kommentar

            • fesoj
              • November 2007
              • 250

              #51
              jag har förstått att denna film även lämpar sig för leksugna tigrar, mina hanar är röda runt nosen som rudolf och jag tänkte ge det ett försök, men skulle man kunna köra i det vanliga karet om man har en plexi skiva som delar hanarna / honorna istället för att starta ett nytt kar? och kan jag få lite fler förslag på hur man identifierar honor/hanar än de röda nosarna?
              112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

              Kommentar

              Arbetssätt...