Jag hart gjort en video som visar hur man odlar kopparbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pazappa
    • May 2007
    • 330

    Jag hart gjort en video som visar hur man odlar kopparbarb

    Hej på er,
    Jag har ägnat Lördagsförmiddagen åt att göra en film om hur man odlar kopparbarber. Ja, själva filmandet har jag ju gjort några månader men idag klippte jag bort 90% så att det förhoppningsvis blir sevärt.

    Lägger upp den på dutub, och kvalitén blir ju inte den allra bästa där så jag kan kanske lägga upp originalet nånstans också, men här är den:

    Så lyckas du med odling av kopparbarb. En mycket fin och lätttlekt fisk som är snäll för att vara barb.Enlglish: This is a video about breeding the Cherry ba...


    Kommentera gärna, hoppas nån har nytta av den.
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    En mycket gullig film, :P Tycker den var helt okej! Kul att se hur vissa gör =)
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • Freddan!
      • January 2008
      • 163

      #3
      Göör bra film
      Lev livet idag, igår har redan varit & imorgon finns inte än.

      Kommentar

      • Klinten
        • July 2007
        • 1313

        #4
        - Trevligt initiativ. Tycker jag fick en god insikt i hur det går till att odla kopparbarb. Prexis lagom mycket info för att göra mig nyfiken på mer
        * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

        Kommentar

        • Grodlund
          • January 2008
          • 560

          #5
          Mycket bra film! nu bestämde jag mig för att börja odla tigerbarber
          Vad behövs för utrustning i yngelakvariet? bara en luftpump eller ska man ha ett litet innerfilter och värmare också?

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            #6
            Mycket bra gjort.
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Pazappa
              • May 2007
              • 330

              #7
              Kul att ni gillade den

              Jag hade värmare och luftpumpsdrivet svampfilter (så kallat "billifilter").
              Akvariet som de flyttade till vid en månads ålder var extremt sparsmakat, inte ens substrat, för att det skulle vara lätt att hålle rent. Men jag hade en flytormbunke så att de kunde gömma sig och slippe ljus rakt på.
              Lycka till med tigerbarberna!

              Kommentar

              • svea
                • February 2005
                • 2476

                #8
                Hur gjorde du när du "klippte bort"?

                Mina bilder
                Min zoon

                Kommentar

                • Millmir
                  • February 2008
                  • 266

                  #9
                  Trevlig liten sak du har satt ihop. Gillade "bebis" musiken som gick i bakgrunden kändes som den passade de små ynglen alldeles utmärkt.
                  Mvh Calle
                  -------------------------------------------------
                  720 SA 170 T 54 A

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Jäkligt bra!

                    Maila Kjell och hör om inte han vill ha den videon till Zoopet!
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #11
                      Kul film att titta på
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      • Pazappa
                        • May 2007
                        • 330

                        #12

                        Ja, det var kul att den blev populär. Jag tänkte man kunde dokumentera alla akvarieprojekt såhär. Men det blir ju väldigt lika för alla romläggande firrar t.ex.

                        Bra tips, Azur, jag ska maila farbror Kjell.

                        Svea: Jag klippte i Windows Movie maker som följer med både Xp och Vista. Det var 35 minuters material från början. Det gula ljuset skulle man säkert kunna fixa om man hade ett proffsigare program som Directors cut eller så, det är akvarie(lysrörs-)belysningen som gör det fula ljuset.
                        Det dåliga är att jag fick välja mellan musik eller berättarröst, helst ville jag ha både och.

                        Kommentar

                        • ize
                          • May 2004
                          • 612

                          #13
                          Mycket bra film, lysande initiativ. Det är ju precis sånt här man vill titta på när man som odlingsnybörjare är sugen på att starta.
                          Det enda jag saknade var teknikförteckningen..
                          Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

                          Amor vincit omnia

                          Kommentar

                          • Pazappa
                            • May 2007
                            • 330

                            #14
                            ize: Teknikförteckning ... en lista över utrustning eller?

                            En sak jag glömde visa tydligt nog är att man ska avlägsna föräldrarna från lekakvariet så fort de lekt klart eftersom de är riktiga romrövare.

                            Kommentar

                            • Klinten
                              • July 2007
                              • 1313

                              #15
                              Ursprungligen postat av Pazappa

                              Jag klippte i Windows Movie maker som följer med både Xp och Vista. Det var 35 minuters material från början. Det gula ljuset skulle man säkert kunna fixa om man hade ett proffsigare program som Directors cut eller så, det är akvarie(lysrörs-)belysningen som gör det fula ljuset.
                              Det dåliga är att jag fick välja mellan musik eller berättarröst, helst ville jag ha både och.
                              - Med tanke på Windows Movie Maker´s ytterst begränsade möjligheter till mer än att klippa och lägga på ljud tycker jag den fungerade bra - filmen.

                              Det enda sättet att lägga på ljud/speakerröst är att mixa detta först - sedan lägga in det. Men det är betydligt enklare om man kan sitta med den färdiga filmen och lägga på speaker. Då blir det mycket enklare med synkronisering mellan bild-röst.

                              Vad du kan göra är att skriva ned en "manual" som kan "bifogas" till den som verkligen vill prova odling enligt ditt koncept.


                              PS. Sitter själv numera och försöker lista ut vad man kan använda Windows Movie Maker till. Kanske måste man leta reda på ett annat program - i alla fall.
                              * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

                              Kommentar

                              Arbetssätt...