Silverhaj - Stjärtfenans färg - Vad händer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andrk
    • April 2008
    • 3

    Silverhaj - Stjärtfenans färg - Vad händer...

    Hej.

    Jag har bland annat två stycken silverhajar i mitt akvarium (se bild), och dessa är mycket trevliga och roliga fiskar som aldrig ställer till besvär. Mycket kul fisk.

    Nu till min fråga dock - i morse upptäckte jag att en av silverhajarna har fått en färgskiftning på bakfenan, så den är röd i mitten. Det ser inte ut som ett sjukdomssympton (men kan kanske vara?) utan mer naturlig skiftning. Det är bara en av fiskarna som har detta.

    Av någon anledning får jag inte posta bilder - så jag lägger upp bilderna här: http://www.pixbox.se/alb_show_id786953_page0.html

    Kan det vara ett lekbeteende, eller helt naturligt, eller beror det på något annat och bör jag uppmärksamma detta på något sätt, eller ta till handling.

    Tacksam för svar.

    Med vänlig Hälsning
    Andreas
    Senast redigerad av andrk; 03 May 2008, 12:27. Anledning: Bild
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Kan vara vattnet som börjar bli dåligt. Byt bortåt en tredjedel kanske och skippa matningen några dagar. Är det nystartat?
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • andrk
      • April 2008
      • 3

      #3
      Hej,

      Tack för det snabba svaret...

      Jag byter vatten en gång i veckan - men ja; ákvariet är nystartat sedan två veckor - dock tog jag 30% av vattnet från föregående avkavrium + filtervadd till nya - så vattenkvaliteten skall vara god...

      Men jag skall ta några tester och se...

      Med vänlig hälsning
      Andreas

      Kommentar

      Arbetssätt...