Kanelkuhlii....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gizmogirlie
    • April 2008
    • 71

    Kanelkuhlii....

    Hejsan.
    Jag undrar ifall någon här inne innehar en kanelkuhlii..
    Vore intressant att få se fler bilder på en sådan..
    Hur fick ni då tag på dem?

  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag har inga svarta kuhlii just nu, men jag har haft. De var nog rätt jämförbara med vanliga kuhlii vad det gäller skötsel och så, vad jag minns.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Gizmogirlie
      • April 2008
      • 71

      #3
      Hur fick du tag på dem? Bilder?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Hur jag fick tag i dem, hmm, få se om jag minns var jag köpte dem Har för mig att det var på Tropisk akvariefiskimporten i Göteborg. Har tyvärr inga bilder.

        När jag var yngre hade jag även en som var röd, om jag minns rätt.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Gizmogirlie
          • April 2008
          • 71

          #5
          Jasså va trevligt.. Älskar kuhlii..
          Men göteborg är lite långt hehe.. Kan kan lyckas få tag på någon på auktionen nästa år... lång tid tills dess..

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Du kanske kan be nå´n affär att de beställer dem?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Gizmogirlie
              • April 2008
              • 71

              #7
              Det ska jag försöka med Men den röda finns inte som art eller?

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Vet faktiskt inte, det kan ha varit en blek svart, som var mer rödbrun. Det var längese´n jag hade den, var säkert 20 år se´n.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Tamarind
                  • February 2008
                  • 482

                  #9
                  Jag har några mörkbruna kuhliis (Pangio Oblonga tror jag de heter), är det sådana du menar? (kan inte lägga upp bilder än tyvärr...) Bild-googla på det latinska namnet så kommer det upp! Köpte på vanlig djurmagazin-affär för nåt halvår sedan, de hade fått in en laddning. Skillnaden mellan de och mina "vanliga" kuhliis är att de bruna är först framme vid maten och något mer aktiva, annars har jag inte märkt någon skillnad.
                  /Erika

                  Kommentar

                  • Erik Åhlander
                    • January 2006
                    • 1881

                    #10
                    Det finns minst 30 Pangio-arter varav ca hälften tvärbandade och hälften enfärgade (ev med längsband). Det upptäcks fortfarande nya arter, speciellt bland de enfärgade. Det är oklart hur många arter som finns i handeln regelbundet. Dom är svåra att artbestämma, speciellt om man inte vet varifrån dom ursprungligen kommer. Troligen finns det skillnader i beteende, kanske även i lek. Flertalet bor bland nedfallna löv i måttligt strömmande vatten, men det finns även arter från andra biotoper. Mycket av det som skrivits om dom kan vara fel därför att man blandat ihop arterna. Könsskillnader är ofta formen på bröstfenorna, men även det varierar mellan arterna.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...