Silverhajar tror de är praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • taiyo
    • February 2008
    • 99

    Silverhajar tror de är praktbotior

    Jo, vi har 3 silverhajar... För ett tag sen såg jag att de höll på med nån liten snäcka, och sen såg jag två tomma snäckskal. Frågade i butiken om de äter snäckor men han sa att det är inget naturligt beteende iaf.

    Sedan skaffade vi praktbotior. Och nu när de äter, så smakar såklart silverhajarna också, och nu gör de också ett knäppande ljud när de äter!!
    Är det normalt/vanligt eller har silverhajarna bara fått spel?? Jag trodde först jag hörde fel och att det egentligen var botiorna, men nu har jag studerat dem och det är verkligen silverhajarna som också gör ljuden. Lustigt!! Någon mer som upplevt detta?
    Nybörjare med 300L
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Ursprungligen postat av taiyo
    Jo, vi har 3 silverhajar... För ett tag sen såg jag att de höll på med nån liten snäcka, och sen såg jag två tomma snäckskal. Frågade i butiken om de äter snäckor men han sa att det är inget naturligt beteende iaf.

    Sedan skaffade vi praktbotior. Och nu när de äter, så smakar såklart silverhajarna också, och nu gör de också ett knäppande ljud när de äter!!
    Är det normalt/vanligt eller har silverhajarna bara fått spel?? Jag trodde först jag hörde fel och att det egentligen var botiorna, men nu har jag studerat dem och det är verkligen silverhajarna som också gör ljuden. Lustigt!! Någon mer som upplevt detta?
    hahaha underligt..Nepp aldrig !

    Kommentar

    • miaz
      • March 2007
      • 171

      #3
      Har 6 silverhajar som också är rätt högljudda när de äter, de både "knäpper" och smaskar..det har de gjort hela tiden men jag har aldrig sett dem äta sniglar.
      Får väl se om de börjar med det nu när de fått flytta ihop med praktbotiorna... Lustiga djur!

      Kommentar

      • taiyo
        • February 2008
        • 99

        #4
        hehe, ja de är lustiga!! Det är så kul att studera dem. Jag var bara tvungen att fråga eftersom jag aldrig läst nåt om att de gör så förut!
        Nybörjare med 300L

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Det är ett Narturligt betende för Silverhajen när den äter att den knäpper så det hörs.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • taiyo
            • February 2008
            • 99

            #6
            Aha, där ser man. Lustigt bara för det har inte hörts alls så tydligt förut!!
            Nybörjare med 300L

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              Förvånar mig inte att de käkar sniglar, gissar att det är lite större exemplar du har. Det räcker med att en av hajarna vågar sig fram och börjar tugga på något för att de andra ska bli intresserade och göra samma sak. Naturligt är det givetvis inte men men, kan vara ett tecken på att du ger för lite foder.

              Ljudet de gör då de käkar är normalt, de brukar även göra detta ljud då de inte äter, de går upp till ytan och piskar vattnet med munnen så det knäpper till
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Jenny054
                • May 2007
                • 920

                #8
                Mina silverhajar snor mina strömmingsfilébitar jag matar min öronål med..
                Glupska små monster detta..
                The fish is jumping.....
                Bloggen:
                http://aquastyle.blogspot.com/
                Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                Kommentar

                • taiyo
                  • February 2008
                  • 99

                  #9
                  Ursprungligen postat av Amaro
                  Förvånar mig inte att de käkar sniglar, gissar att det är lite större exemplar du har.
                  Nja.. de är väl en 8-10 cm sådär.

                  Kul när man får lära känna fiskarna mer och mer
                  Nybörjare med 300L

                  Kommentar

                  • XenOn
                    • March 2008
                    • 1008

                    #10
                    Hjälp! Har ni hajar iera akvarium!? Bits dem inte?!
                    Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                    Kommentar

                    • 0422
                      • August 2007
                      • 644

                      #11
                      Har själv tre silverhajar, men de tror inte att de är praktbotior, utan att de är siamesiska algätare... De stimmar väldigt vackert tillsammans i alla fall, och beter sig lika dant, riktigt söta
                      - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                      Kommentar

                      Arbetssätt...