Botia har ihjäl varandra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    Botia har ihjäl varandra?

    Mina nya Polkadot-Botia som jag knappt har sett röken av sen ja köpte dom för mer än en vecka sen verkar hålla på att ha ihjäl varandra.

    Två av dom slåss intesivt och de är väldigt bleka i färgen, nästan helt vita.
    De andas kraftigt och förösker bita varandra i stjärtfenan hela tiden, simmar runt runt och gör "hjulet"

    Vad ska jag ta mig till? Ja tror de slåss om en särskilld grotta som båda vill bo i.

    Kommer dom ha ihjäl varandra? Är det normalt för Botior att vara så aggressiva mot andra av samma art?

    Snabba svar uppskattas.. dyra fiskar :s
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    #2
    Hej tycker det låter lite underligt, har själv alltid haft botior och dom har alltid varit snälla, även mot nykomlingar som man köpt under tiden.Mina eldstjärtar däremot höll på och jaga livet ur varann jag fick då rådet att möblera om lite i akvariet så att den dominanta inte kännde sej så säker längre och det funkade! Så testa det och ta ut grottan dom bråkar om. Lycka till

    Kommentar

    • M B
      • December 2007
      • 152

      #3
      Ursprungligen postat av Grodlund
      Mina nya Polkadot-Botia som jag knappt har sett röken av sen ja köpte dom för mer än en vecka sen verkar hålla på att ha ihjäl varandra.

      Två av dom slåss intesivt och de är väldigt bleka i färgen, nästan helt vita.
      De andas kraftigt och förösker bita varandra i stjärtfenan hela tiden, simmar runt runt och gör "hjulet"

      Vad ska jag ta mig till? Ja tror de slåss om en särskilld grotta som båda vill bo i.

      Kommer dom ha ihjäl varandra? Är det normalt för Botior att vara så aggressiva mot andra av samma art?

      Snabba svar uppskattas.. dyra fiskar :s
      Botior blir ofta revirhävdande när man inte har så många av dem. Om man däremot har några stycken, fem kanske, så blir de mer lika stimfiskar i beteendet. Lycka till!
      Mikael
      www.poecilia.org

      Kommentar

      • Grodlund
        • January 2008
        • 560

        #4
        Jag har sex stycken
        Men de har lugnat sig och blivit mycke snällare och även modigare nu.

        Äntligen.
        De tog ju typ två veckor innan jag såg dom för första gången sen dom simmade ur påsen

        Kommentar

        • azknom
          • October 2007
          • 28

          #5
          JAg har sett det här beteendet hos våra praktbotior en gång. I samband med det tror jag att ledarskapet övergick från en botia till en annan så ajg skulle tro att de gjorde upp om vem som skulle vara stimmets "big boss"

          Kommentar

          Arbetssätt...