tjoho tigerbarberna har prisis lekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bessa
    • October 2007
    • 266

    tjoho tigerbarberna har prisis lekt

    Igår så fick dom komma in i det nya akvariet på 180 liter och då var dom ganska rädda av sej för jag la bara i fyra av händelse att vattnet var dåligt och alla skulle dö så flyttade jag över dom för att dom skulle vara lite testkanin (akvariet hade varit igång i 4 dagar) allt gick bra och jag flyttade ner restan av stimmet (4 st till så nu var dom 8) och de 4 som var lite stressade lugnades genast ner av de andra så... nu idag så flyttade jag ner resten av fiskrana ( 4 platy, 2 svärdbärare, tre palettciklider och två malar och allt gick super men då upptäckte jag vid 8 tiden på kvällen när jag hade lagt i lite nya växter att hanarna höll på och flängde omkring efter honorna ( vi hade lite tur när vi köpte dom för vi fick två hanar o sex honaor så det är lagom) och det pluppade ur ägg ur dom bara och väääänta på ynglerna

    Någon som vet hur stora dom är när dom kläcks?? dom käcks efter 48 timmar va???

    // bessa
    Katt +Fisk = Älskade

  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    #2
    Åhååå fusk!
    Mitt mål just nu!

    Ja vill att mina ska leka, fast utan att jag delar på dom.
    Ingen omöjlig bedrift enl vad jag har läst, bara man ger dom bra vatten, rätt temperatur och PH och proteinrik mat.

    Hoppas det går bra nu!
    Kolla länkarna i TIGERBARB tråden

    Kommentar

    • bessa
      • October 2007
      • 266

      #3
      undrar hur stora dom är när dom kläks
      Katt +Fisk = Älskade

      Kommentar

      • Guldfisken_loll
        • January 2008
        • 48

        #4
        Äggen kommer kläckas om ungefär 48timmar om allt går som det ska. yngeln är jättesmå, genomskinliga och sitter och suger på rutan. Om du hittar vita ägg, så r de antagligen inte befruktade. Jag önska dig all lycka!
        Mvh
        P.s Det enda beviset på liv är tillväxt! D.s

        Kommentar

        • bessa
          • October 2007
          • 266

          #5
          Läste på ett annat ställe att det skulle ta ca 5 dagar och nu så har det kommit yngel upptäckte det idag när jag la ner dom nya fiskarna tre styck
          Katt +Fisk = Älskade

          Kommentar

          Arbetssätt...