Silverhajfråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maleficum
    • January 2008
    • 89

    Silverhajfråga

    Undrar om silverhajar brukar äta yngel? Eller om det skulle funka att ha några tillsammans med endlers, neoner, lekande ancistrus och svärdbärare?
    He who fights and runs away will live to fight another day.
    (\_/) (\_/)
    (^^) (^^)
    (’’)(’’) (’’)(’’)
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Jag har silverhajar och svärdbärare, men jag vet inte om hajarna äter yngel, har flyttat över den dräktiga svärdbärar honan till ett yngelkar. Men det lär väl inte vara omöjligt, mina hajar är ganska glupska..

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Silverhaj och Ancistrus är inga problem alls.
      Och egentligen inte med de andra heller. Silverhajar är väldigt snälla fiskar men matvrak. Skulle ett yngel komma för nära så slinker det glatt ner.
      Men de jagar inte ynglena. Så jag skulle vilja säga att du visst kan prova.
      Jag har haft silverhajar på 20cm med segelfensyngel utan problem.
      Hur stora är dina silverhajar?

      Kommentar

      • Maleficum
        • January 2008
        • 89

        #4
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Silverhaj och Ancistrus är inga problem alls.
        Och egentligen inte med de andra heller. Silverhajar är väldigt snälla fiskar men matvrak. Skulle ett yngel komma för nära så slinker det glatt ner.
        Men de jagar inte ynglena. Så jag skulle vilja säga att du visst kan prova.
        Jag har haft silverhajar på 20cm med segelfensyngel utan problem.
        Hur stora är dina silverhajar?
        Har inga silverhajar än utan ville veta om de kan tänkas sluka hela yngelbeståndet eller om de får vara ifred innan jag skaffar några. Glömde nämna att det finns en kampfiskhane också. Är det några problem att ha dem tillsammans?
        He who fights and runs away will live to fight another day.
        (\_/) (\_/)
        (^^) (^^)
        (’’)(’’) (’’)(’’)

        Kommentar

        • taiyo
          • February 2008
          • 99

          #5
          Vi har yngel i akvariet som inte silverhajarna ger sig på. Däremot kan det nog råka slinka ner, som Anettejt sa... men det har jag bara sett ett yngel råka ut för (det kan ha hänt några fler).
          Nybörjare med 300L

          Kommentar

          • miaz
            • March 2007
            • 171

            #6
            Vi har 6 silverhajar och kampfisk i samma akvarium (600 liter) och det funkar bra. Har aldrig sett hajarna intressera sig för kampfisken alls... Har även fått ancistrusyngel och ett 10-tal brukar klara sig i varje kull.

            Kommentar

            Arbetssätt...