Odessabarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maleficum
    • January 2008
    • 89

    Odessabarb

    Någon som har erfarenhet av denna fisk? Vad för tempratur och sånt den trivs i. Kunde inte hitta nån fakta om den i artbeskrivningen. Skulle det funka att ha ett gäng tillsammans med slöjstjärtar i ett 200 liters kar på ca 19 graders vattentemperatur? Är de tåliga eller ömtåliga fiskar?
    He who fights and runs away will live to fight another day.
    (\_/) (\_/)
    (^^) (^^)
    (’’)(’’) (’’)(’’)
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #2
    Informasjon om Puntius ticto (Topunktsbarbe/Odessabarbe) og evt. hold av denne i akvarium

    Här kan du läsa lite om den. Jag hade dem för ett par år sen. Pigg och livlig, snäll.
    Senast redigerad av svea; 28 March 2008, 13:36.

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • Maleficum
      • January 2008
      • 89

      #3
      Ursprungligen postat av svea
      http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7675
      Här kan du läsa lite om den. Jag hade dem för ett par år sen. Pigg och livlig, snäll.
      Tack så mycket =) Verkar som de trivs i kallt vatten så då borde de inte vara några problem att ha dem med slöjisarna.
      He who fights and runs away will live to fight another day.
      (\_/) (\_/)
      (^^) (^^)
      (’’)(’’) (’’)(’’)

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Hmm....barber ihop med slöjstjärtar kan vara lite hårigt. Många barber är fenbitare. Vet dock inget om just Odessabarben är det.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Universeum ntg
          • April 2004
          • 76

          #5
          Hade odessabarber förut, hanarna får väldigt snygga färger.

          Dom är väldigt livliga och kanske stressar upp dina slöjisar, men kan ju vara värt ett försök.
          "Real freedom is the outcome of intelligence"

          Kommentar

          • Maleficum
            • January 2008
            • 89

            #6
            Ursprungligen postat av Jens A.
            Hmm....barber ihop med slöjstjärtar kan vara lite hårigt. Många barber är fenbitare. Vet dock inget om just Odessabarben är det.
            Har haft tigerbarber med guldfiskar förut utan problem. Så gör ett försök helt enkelt och ser hur det går. I annatfall får de helt enkelt flytta till något av de andra karen.
            He who fights and runs away will live to fight another day.
            (\_/) (\_/)
            (^^) (^^)
            (’’)(’’) (’’)(’’)

            Kommentar

            • Klas Bengtsson

              • March 2007
              • 424

              #7
              Ursprungligen postat av Maleficum
              Någon som har erfarenhet av denna fisk? Vad för tempratur och sånt den trivs i. Kunde inte hitta nån fakta om den i artbeskrivningen. Skulle det funka att ha ett gäng tillsammans med slöjstjärtar i ett 200 liters kar på ca 19 graders vattentemperatur? Är de tåliga eller ömtåliga fiskar?
              ja den är bra barber där så klart den passar med guldbarber där så den kan utom ha dropvärme i sitt hemma akvarium där så ingen problem.. jag har själv bara guldbarber där ..

              Kommentar

              • Klas Bengtsson

                • March 2007
                • 424

                #8
                Ursprungligen postat av Maleficum
                Någon som har erfarenhet av denna fisk? Vad för tempratur och sånt den trivs i. Kunde inte hitta nån fakta om den i artbeskrivningen. Skulle det funka att ha ett gäng tillsammans med slöjstjärtar i ett 200 liters kar på ca 19 graders vattentemperatur? Är de tåliga eller ömtåliga fiskar?
                gärna det så klart den med guldfiskar så klart.. den ingen problem det.. så jag har där själv hemma akvarium för den guldbarb men utom dropvärme.. den mår bra heller.. du kan ta den nån bra kallt där oddsnabarb el praktbarb el guldbarb utom med dropvärme så spara den rälning el..

                Kommentar

                Arbetssätt...