Finns dessa botior att få tag i i Sverige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ChrisPalwan
    • March 2008
    • 30

    Finns dessa botior att få tag i i Sverige?

    Någon som vet om Yasuhikotakia lecontei eller Yasuhikotakia eos säljs i någon Svensk zoobutik?
    Blågrön botia (Yasuhikotakia Modesta) ser man ju ibland i butiker. Hade sånna för massa år sen men tror att de blir lite för stora och agressiva för mitt tilltänkta botia-akvarium.
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Yasuhikotakia lecontei, om detta är botian som ser ut som en praktbotia fast har heltsvart/grå kropp med röda fenor så vet jag att vi har ett stim i eskilstuna på ca 7-10cm per fisk. De är ca 6-8st exemplar. Vet dock inte om de är tillsalu.

    Det du kan göra är att ringa olika butiker och se om dessa finns på deras grosslista.

    vet att akvarielagret i bromma (http://www.akvarielagret.se) har haft olika Yasuhikotakia arter hemma, detta innebär alltså att någon av deras grossister har tillgång till området där dessa arter finns och alltså har tillgång till dessa arter/släkte.

    Ring dem och se om dessa finns med på deras inköpslistor.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      Ett tips är att alltid kontakta akvarielagret i bromma då dessa handlar av nästan alla storgrossister.
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • ChrisPalwan
        • March 2008
        • 30

        #4
        Jag tror du tänker på Modesta, den ser mer ut som en praktbotia i kroppen fast är blå/grå/grön med röda fenor. Har haft sånna. Vackra fiskar men jag tror dom kommer spöa praktbotierna och pakistanbotierna jag tänkt ha dom med.
        Lecontei lär vara mycket mer slimmad och smalare i kroppen. Har bara sett dem på utländska internetsidor men de ska vara mindre aggresiva än modesta.
        Tack för hjälpen iaf. Kollade på akvarielagrets lista. Dom verkade ha en hel del udda sorter men inte dessa. Ska ta åka förbi där nån dag, finns säkert något annat intressant att hitta där.

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          Chris okej, synd.

          Men du, om du menar att du kollat på deras lista som finns på hemsidan så kan jag tillägga att de där fiskarna är vad de haft inne, det finns betydligt fler på deras grossistlistor.

          Alltså, vad jag fick veta så är arterna som står på listan endast de arter de har haft i butiken. Ring in till dem och kolla, de brukar ha riktigt bra koll på vad de kan ta hem och inte kan ta hem. Har du tur så kan de ordna fiskarna du är sugen på
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          Arbetssätt...