spottar ut maten!! hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sarabara_
    • January 2008
    • 37

    spottar ut maten!! hjälp

    Maten tog slut så nu har jag varit tvungen att fodra fiskarna med vanliga flingor under påsk, och jag har tyckt att Gerda har blivit lite slö. Idag kom jag på henne med att stoppa in flingorna i munnen och spotta ut dom i småbitar.
    Kan inte slöjstjärtar äta vanliga flingor alls? Är det därför dom ska ha kulor?

    Tacksam för snabbt svar.
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    #2
    De gör så när de inte är vana vid maten du ger dem... iallafall är det de jag har hört.
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Slöjstjärt ska ha foder med lite protein och mycket kolhydrater.
      En frisk Slöjstjärt äter det mesta.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Sarabara_
        • January 2008
        • 37

        #4
        Pratar du om hemmablandning nu eller sån man köper i affären? För fiskmaten är väl utformad som du sa?
        För jag menade mest formen på maten. Jag har läst nånstans att slöjstjärtar o guldfiskar vill ha kulor för att det är lättare att svälja, stämmer inte det?

        Ursprungligen postat av Kramfors
        Slöjstjärt ska ha foder med lite protein och mycket kolhydrater.
        En frisk Slöjstjärt äter det mesta.

        Kommentar

        • sucksdorff
          • December 2006
          • 239

          #5
          Ursprungligen postat av Sarabara_
          Pratar du om hemmablandning nu eller sån man köper i affären? För fiskmaten är väl utformad som du sa?
          För jag menade mest formen på maten. Jag har läst nånstans att slöjstjärtar o guldfiskar vill ha kulor för att det är lättare att svälja, stämmer inte det?
          Hej , för mej är det tvärtom! Mina guldfiskar o slöjstjärtar älskar flingmat o ratar totalt allt vad kulor heter. Men jag tror också att det är vad dom är vana vid,så det är säkert inget fel på din fisk. Antingen får du låta dom vänja sej vid den nya maten eller springa till zoo och köpa nya kulor.lycka till!!

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            Ursprungligen postat av Sarabara_
            Pratar du om hemmablandning nu eller sån man köper i affären? För fiskmaten är väl utformad som du sa?
            För jag menade mest formen på maten. Jag har läst nånstans att slöjstjärtar o guldfiskar vill ha kulor för att det är lättare att svälja, stämmer inte det?
            Guldfisk är har "tänder" nere i svalget och och en hornplatta uppe som de "mal" söner fodret med.
            Hur fodret ser ut spelar ingen roll.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • Teague
              • January 2008
              • 22

              #7
              Jag har ungefär samma problem med en molly! Den spottar ut maten i småbitar men sen äter den iaf upp bitarna.
              Den är pinsmal och därför har ja satt den i ett eget kar för att den ska få i sej mer mat tills den blivit större.
              Förut hann den inte få i sej nåt eftersom dom andra tog allt..
              Finns i sjön!

              Kommentar

              Arbetssätt...