Tigerbotia bland guppy!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goldie03
    • April 2005
    • 18

    Tigerbotia bland guppy!

    Har fått ärva EN tigerbotia ifrån en bekant som hade ett 20-25 liters akvarium med några få tal guppisar i!

    Min fråga är hur bra fungerar botia tillsammans med guppy??
    Har aldrig haft en botia förut, vet bara att det är en stimfisk (kommer att skaffa kompisar åt den).

    Jag har ett 50 liters akvarium med enbart guppisar och fått problem med små sniglar.
    Jag har även yngel i samma akvarium.

    Kan jag låta botian gå i samma kar som guppy yngel eller kommer dom bli delikatess för tigerbotian??

    Har ställt en liknade fråga om detta i "guppyforumet" också

    Tacksam för ett svar.
  • ChrisPalwan
    • March 2008
    • 30

    #2
    Har aldrig haft någon tigerbotia själv men de är ju kända för att var hyfsat aggresiva och har hört att de kan ta småfiskar. Jag är rätt säker på att den skulle gå hårt åt guppyna. Även om du skulle mena Zebra Bota (Botia striata) som också kallas Tigerbotia här på forumet så är det ju alldeles för stora fiskar för att ha i ett sånt litet akvarium.

    Kommentar

    • ChrisPalwan
      • March 2008
      • 30

      #3
      Kolla den här länken:
      Store photos and docs online. Access them from any PC, Mac or phone. Create and work together on Word, Excel or PowerPoint documents.


      Någon som blandade Svärdbärare med en Tigerbotia och det verkade slutat med slakt på Svärdbärare.

      Kommentar

      Arbetssätt...