Min ensamma dvärgbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    Min ensamma dvärgbotia

    Har så dåligt samvete för min ensamma dvärgbotia. Eftersom jag läste på för dåligt, så befinner den sig mitt akvarium som är för litet för den (kräver 70 cm och 100 liter - jag har 60 cm och 54 liter). Dessutom är den ensam(den var ensam i affären också, jag hade tänkt köpa tre).

    Jag har grubblat fram och tillbaka och har drabbats av beslutsångest. Vill gärna höra era synpunkter!

    Ska jag ha kvar den?

    Ska den, om jag har kvar den, få kompisar?

    Ska den få komma till fiskhimlen för att den är obotligt skadad av sitt traumatiska leverna (okej, jag överdriver lite, men ni förstår nog vad jag menar)?

    Hur ska jag göra?

    Just ja, har för övrigt sex citrontetror, två pansarmalar och två otocinclus i akvariet samt 5 körsbärsräkor.
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Jag tycker att du antingen ska försöka sälja/ge bort den till någon som redan har fler Dvärgbotior, eller skaffa kompisar till den. Jag tycker inte det är någon katastrof att akvariet är lite litet.
    Min zoon

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      Jaha, såg nu att du har två pansarmalar också, de vill ju också ha fler kompisar. Då blir det trångt på botten, så då tycker jag att du ska välja: pansarmalar kvar och fler såna, eller Dvärgbotian kvar och fler såna. Bort med ena sorten helt alltså.
      Min zoon

      Kommentar

      • Grodlund
        • January 2008
        • 560

        #4
        Du kan säkert lämna den till din zooaffär.
        Kanske tillochmed få en liten växt eller lite fiskmat eller en pansarmal för den.

        Kommentar

        • Lilibet
          • June 2007
          • 346

          #5
          Tack för era svar.

          Jo, det lutar väl åt att dvärgbotian borde flytta. Min lokala zooaffär tar tyvärr inte emot fiskar. Skulle jag i så fall åka tre mil enkel resa för att få lämna en dvärgbotia?
          Ett alternativ är väl att försöka prångla ut den här på Zoopet via annons. Tyvärr är det en udda individ, den har inte särpräglad rutteckning och skulle inte hålla för en utställning. Men det kanske går att hitta någon som vill ha den ändå.
          Försöker med annons här. Ska bara få till en skaplig bild först.

          Tack för hjälpen!
          Den som har flest saker när han dör vinner!

          Kommentar

          • Nitra98
            • June 2005
            • 1987

            #6
            Synd att du bor så långt bort...
            Min zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...