ytterfilter till slöjstjärtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • angelica2220
    • October 2004
    • 110

    ytterfilter till slöjstjärtar

    Ska äntligen köpa ett ytterfiltertill mitt 250 liters akvarium som jag har 2 st slöjstjärtar och 4 ancistruar i. Vad ska jag ha för filter? Det finns ju så många att välja mellan!! Har kollat lite på Fluval 404, är det ett bra filter?
    /Angelica
    "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Ska vara dubbelt så stort som rekommenderas till akvarie storleken.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • angelica2220
      • October 2004
      • 110

      #3
      det hade jag räknat med, men vilket filter ska man köpa? det finns ju en del att välja på.
      "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Själv skulle jag valt Eheim 2217 men alla har egna favoritfilter
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • mojn
          • February 2005
          • 61

          #5
          Detta filter är bra och prisvärt! Tycker jag.....

          Aquael UNI MAX 700 med UV-ljus till ett 450L.

          Finns i mindre storlekar. Fördelen är att det är stor filtervolym, kan strypas, uv-ljus.

          Kommentar

          • angelica2220
            • October 2004
            • 110

            #6
            Ursprungligen postat av eriahl
            Själv skulle jag valt Eheim 2217 men alla har egna favoritfilter
            funderar på ett sådant, men vad ska man ha för filtermaterial till, det ingår ju inte.
            "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Jag har ett Fluval 202 till mitt 165 liters kar. Det är för litet så jag funderar på att byta ut det mot ett 404. Fördelen med det jag har är att det är tyst. Det står i mitt sovrum, och trots att jag är ljudkänslig så hör jag det inte.
              Rent akvaristiskt är jag också nöjd med det, Fluval är ju inte så vansinnigt dyra utan passar bra att börja med.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              Arbetssätt...