hmm? stämmer det tro? (slöjstjärt)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • öronålen^^
    • February 2008
    • 69

    hmm? stämmer det tro? (slöjstjärt)

    hmm,jag har haft en fisk i ungefär 2 år..som i affären säger dom att det är en lejonhuvudslöjstjärt...men..när jag söker efter den artbeskrivningen här på Zoopet så finns det ignet...är det verkligen en lejonhuvud slöjstjärt eller är det något annat? den har ett stort uppsvält huvud som ser ut som en övervuxen människohjärna typ

    heh han Heter Stan och är typ 1 dm långoch jag vill veta exakt vad ha när för något...
    Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Lejonhuvudslöjstjärt är bara ännu en odlingsform av guldfisk/slöjstjärt, zoopet har ju inte med alla konstiga varianter som finns av dem, sök på slöjstjärt så får du fram rätt artbeskrivning, även om inte just lejonhuvudet är med.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • öronålen^^
      • February 2008
      • 69

      #3
      nn..jag har gjort det..och jag vet hur dom ska behandlas..men...det finsn en sak som jag småstör mig på...dom flesta anser Slöjstjärtar som långsama och klumpiga...Stan är ganska snabb..om han bara vill..´men han xär tjock för att jag tror jag matat honom för mycket ^^'
      men,ändå...borde fiskar verkligen ha hvuden som ser ut som hjärnor?..i affären sa dom att han skulle se ut så,men det verkar lite oroväckande ändå på något sätt
      Har livslång dröm om att äga 10 Koi i ett jätte akvarium innomhus

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Slöjstjärtar är långsamma och klumpiga, i jämförelse med vanliga guldfiskar. De skulle aldrig klara sig i naturen.

        Nej, ska man vara krass så ska de inte se ut så, men det är högst medvetet, de är framodlade på det sättet. Det finns värre varianter än så. Om du tittar på en vanlig guldfisk så ser du hur de egentligen ska se ut, men även guldfisken är framodlad, men är inte deformerad som slöjstjärtar.
        Senast redigerad av Shepard; 16 February 2008, 00:12.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Annika62
            • January 2008
            • 5

            #6
            Ursprungligen postat av öronålen^^
            hmm,jag har haft en fisk i ungefär 2 år..som i affären säger dom att det är en lejonhuvudslöjstjärt...men..när jag söker efter den artbeskrivningen här på Zoopet så finns det ignet...är det verkligen en lejonhuvud slöjstjärt eller är det något annat? den har ett stort uppsvält huvud som ser ut som en övervuxen människohjärna typ

            heh han Heter Stan och är typ 1 dm långoch jag vill veta exakt vad ha när för något...
            Jag hittade många hemsidor från Aien och tror nog att din fisk (stan) är en slöjstjärt,har ingen adress kvar men jag hittade från Honkong o Bankok.
            Har för mej att den kallades lejonhuvud i annonserna, det finns massor.
            //Annika

            Kommentar

            Arbetssätt...