hjälp.. slöjdstjärt---

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smsdemon
    • February 2008
    • 2

    hjälp.. slöjdstjärt---

    Hej!!

    sedan ett par timmar tillbax så va vi till affären å köpte en "golfboll" "slöjstjärt" å ser nu att gyppysarna ger sig på dem de "duttar" dem i sidan å firrarna försöker ju simma undan så gått dä går men de e ju lite långsama.. Tipps på vad vi ska göra? och när är det dags att plocka ur dem för de blir för plågade? /orolig smsdemon
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Jag skulle sälja tillbaka slöjstjärten till butiken. De ska helst bara gå med sin egen sort och i ett stim och dessutoms ka de ha stora akvarium.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Slöjstjärtarnas framavlade dubbla stjärtfenor, och krumma kroppsform, gör att de inte är särskilt bra simmare, och rör sig lite som skadade fiskar, vilket kan dra till sig oönskad uppmärksamhet från andra fiskar, som kan bita sönder deras fenor bl.a. Golfbollen är ännu mer handikappad, och ihop med snabbare fiskar så kommer den nog att få svårt att få nå´n mat med, och de blir nog ofta attackerade också. Om de får schansen så blir de också stora. Guldfiskar/slöjstjärtar kan äta småfisk, men golfbollar är nog för långsamma för att lyckas med det.

      Om jag minns rätt så finns det visst nå´n regel som säger att man inte bör avla fram djur som inte kan fungera normalt (gäller väl både katter, hundar, och fiskar), och slöjstjärtar, speciellt varianter som t.ex golfboll och himmelstittare kan väl knappast sägas kunna fungera särskilt normalt. De golfbollar jag har sett i affärer har mest flutit omkring, och himmelstittarna har legat apatiskt på botten.
      Senast redigerad av Shepard; 05 February 2008, 21:32.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • smsdemon
        • February 2008
        • 2

        #4
        tack.

        ojdå... låter ju inget vidare me dä där får nog bli tilbax till affären för de där stackarna då ja..Tack

        Kommentar

        • Annika62
          • January 2008
          • 5

          #5
          En fråga bara..Är det någon som vet om man får ta med fiskar från Asien genom tullen?
          Har någon uppgifter om hur gamla slöjstjärtarna kan bli ?//Annika

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            #6
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • danneregner
              • October 2006
              • 1347

              #7
              OMG. lol.
              Diskus

              Kommentar

              • Aircut64
                • July 2007
                • 1207

                #8
                Slöjsjärt*

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #9
                  Tish var Slöjstjärt.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...