Måste vara storleksrekord

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ize
    • May 2004
    • 612

    Måste vara storleksrekord

    .. och dessutom vildlevande i Danmark av alla ställen?

    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Tre kilo tangerar känd maxvikt på guldfisk. Jag kan gott tänka mig det är rekord för slöjstjärt. Ser ju väldigt välmående ut också.

    Intressant att de har förvildade Hundfiskar och Bitterlingar. Skulle gärna ha tag i några såna själv.

    Lite förvånad att de missar att Danmark har förvildade Pseudorasbora parva, med tanke på hur mycket problem de har i Storbrittannien med att den arten konkurrerar ut inhemska arter och sprider karpvirus.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      ger en liten tankeställare till alla som har slöjjisar i skålar på 10-15 liter......
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • ize
        • May 2004
        • 612

        #4
        Mjo, jag fick länken av just en sådan kompis.
        Jag har påpekat att hennes akvarium är alldeles för litet ett antal gånger men hennes svar har vart på temat "De mår bra just nu iaf" och "Man har ju alltid haft dem så"..

        Kommentaren hon gav om länken var "min sinnesro är rubbad. kan de bli sådär jävla stora eller är det ett för tidigt aprilskämt?"



        Edit: min kära vän läste mitt citat och påpekade (lite stilla) att hon har lite fler liter än 15 (om än inte så många fler reds anm. :P) och inte heller en skål.. bara så att ni vet
        Senast redigerad av ize; 01 February 2008, 14:49.
        Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

        Amor vincit omnia

        Kommentar

        • A C-son
          • December 2007
          • 537

          #5
          Ursprungligen postat av ize
          .. och dessutom vildlevande i Danmark av alla ställen?

          http://www.dr.dk/P1/Natursyn/Udsende...0515110755.htm
          HOPPSAN!!!
          Inventas vitam iuvat excolussie per artes

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            Cooool

            Det är vel maxstorleken på slöjstjärt men sällan att de blir så stora

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              jäklar, vilken firre - snygg var den också
              / dtoppen /

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Men är det en slöjstjärt? Ser ut som en vanlig, fet, långfenad guldfisk, med enkel stjärtfena. Tror faktiskt inte att en slöjstjärt skulle överleva till den storleken i naturen, om den inte lever där det knappt finns nå´n annan fisk.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Du kan nog kallt räkna med att den fisken är ur en trädgårdsdamm eller liknande välskyddad miljö, och att den blivit mycket kraftigt utfodrad. Riktigt "vild" tror jag inte på att den är.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Den var ju fin. Men han håller den konstigt tycker jag om det inte är 3kg som är vana att posera
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #11
                      Kan vara en Sarasa Comet?
                      Jag har haft en Guldfisk som blev 5 år och 43 cm, den dog pga att den åt laxfoder med mycket protein vilket gjorde att hjärta, lever förfettades så den dog.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        #12
                        Jo dom äter ju det dom får som andra. Men lite skillnad på lämpligt åt lax och guldis i längden som sagt
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • Kramfors
                          • January 2003
                          • 7265

                          #13
                          Ursprungligen postat av eriahl
                          Jo dom äter ju det dom får som andra. Men lite skillnad på lämpligt åt lax och guldis i längden som sagt
                          Guldfisk ska ha mer "grönt" i sitt foder.
                          http://www.kramforskoi.com/

                          Kommentar

                          • matte159
                            • March 2007
                            • 1147

                            #14
                            Jäklar silken stor fisk!!! Den ser inte äkta ut
                            Mvh
                            Mathias
                            Fotoalbum

                            Kommentar

                            Arbetssätt...