HJälp ciggar guldfiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mojn
    • February 2005
    • 61

    HJälp ciggar guldfiskar!

    Jag har ganska många slöjstjärtar ca. 15. ¤ av dessa har börjat få missbildade stjärtfenor. Fenorna skruvar sej innåt som en ciggar. Inte många varv men dock missprydande. Fiskarna är pigga och verkar inte lida av detta. Jag använder ett högkvalitetsfoder.

    Vet du vad detta kan vara? Sjukdom, näringsbrist?

    Skulle vara glad för svar är orolig för att det skulle vara en sjukdom!!!!

    MVH Michael
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Kan möjligen bero på inavel, men även på gifter i vattnet, där koppar är ett av de vanligare gifterna.
    Näringsbrist är också en möjlig anledning.

    Sjukdom tror jag inte på, annat av de anledningarna som står ovan.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Rudabb
      • December 2007
      • 47

      #3
      Du har ju femton stycken i samma kar. Om du inte har ett väldigt stort akvarium med ett rejält filter så blir det en massa gifter i akvariet eftersom guldfiskar skitar ner väldigt mycket.

      Kommentar

      • mojn
        • February 2005
        • 61

        #4
        Jag sa inte i samma kar!

        Ursprungligen postat av Rudabb
        Du har ju femton stycken i samma kar. Om du inte har ett väldigt stort akvarium med ett rejält filter så blir det en massa gifter i akvariet eftersom guldfiskar skitar ner väldigt mycket.
        Tror du jag är dum, eller?
        Jag har två 300 liters med filter matta på 25 liter i varje och ett 500l med filter stort som ett litet oljefat. Med vattenbyten minst var 14 dag!

        Detta blir 73 liter per fisk och då är vissa av fiskarna ca 5 cm långa . Så jag anser att mina fiskar har det bra!
        Detta fenomen har jag i två karen.

        Kommentar

        Arbetssätt...