vad ska jag välja?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vronkan
    • October 2007
    • 160

    vad ska jag välja?

    hej.

    jag har en liten fråga som jag hoppas få svar på.

    jag har ett 160 liters akvarium som jag har en praktbotia, en siamesisk algätare och en mal.

    Jag har hört att både botian och siamesen vill vara fler, jag skulle vilja skaffa ett par fler av båda men vet ej om det får plats med fler eller om jag måste välja antingen eller för att dom ska må bra.

    Hoppas nån kan svara. akvariet är 100x40x40
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Praktbotian vill ha större akvarium så jag skulle byta ut den mot en mindre botia och sen ha 5 siameser och 5 botior.

    Kommentar

    • vronkan
      • October 2007
      • 160

      #3
      vad ska jag då göra med botian? e lite förstjust i han. Han har nämligen hängt med nu i ca tre år och två flyttar varav den senaste var runt oktober 07. nu har har han precis våga var framme när lampan e tänd.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Köpa större akvarium?
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • vronkan
          • October 2007
          • 160

          #5
          tyvärr tror jag inte att min sambo tillåter det.

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av vronkan
            tyvärr tror jag inte att min sambo tillåter det.
            Det kommer alltid någon gång i livet där man tvingas att prioritera!

            Att ha kvar din ensamma Praktbotia är nästan djurplågeri, att du haft han i 3år spelar ingen roll, lämnar du bort han så han kan få komma till ett stim igen så skall du se att han inte kommer gömma sig så mycket längre.
            Att en fisk inte vågar visa sig på tre månader är ett bra tecken på att något inte står rätt till.
            Hur stor har han blivet på tre år?

            Kommentar

            • vronkan
              • October 2007
              • 160

              #7
              han e nånstans mellan 10 och 15 cm, e inte så bra på ögonmått. han hade en kompis men han dog efter den sista flytten.

              Kommentar

              Arbetssätt...