Guldbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lillis666
    • September 2007
    • 24

    Guldbarb

    Tänkte köpa lite guldbarb,men har hört att dom gillar bita på fenor på tex skalare,som jag själv har!stämmer detta eller kan jag köpa ett gäng utan att min skalare blir lidande,har även svarta neontetror,svärdbärare,platy
    250 liters med Platy,Svärdbärarare,Skalare,neontetror,Sebrafisk
  • Guest

    #2
    Jag hade då inte provat!
    Har haft olika Guldbarber, en del har nästan varit som rovfiskar, men en del har varit grymt snälla.
    Dina Svärdbärare och Platy ligger med i farozonen för en Guldbarb.

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Jag hade då inte provat!
      Har haft olika Guldbarber, en del har nästan varit som rovfiskar, men en del har varit grymt snälla.
      Dina Svärdbärare och Platy ligger med i farozonen för en Guldbarb.
      hehe mjah jag har haft dom i damm med platys och mollys och guppys samt guldfiskar, funkade kanonbra, var noga med vattenbytet bara ^^ .

      Kommentar

      • vronkan
        • October 2007
        • 160

        #4
        jag har guldbarber tillsammans med brilljanttetror och har inte haft några problem med fen bitning, har haft dom i ca 2 månader.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tror inte guldbarber är farliga med det, det är inte tigerbarber du tänker på?
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Tror inte guldbarber är farliga med det, det är inte tigerbarber du tänker på?
            Om du menade mig så nej, jag menar Guldbarber.
            Som jag skrev har jag haft olika varianter av dessa.
            Men visst vill man prova är det ju upp till var och en, man kan ha tur eller otur.

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Nej, menade han/hon som startade tråden, som hade hört att de var fenbitare. Jag tror aldrig jag har haft guldbarber faktiskt, men har kopparbarber nu, som de ju påminner om, och kopparbarberna är inte fenbitare vad jag vet, så jag tänkte att det kanske var tigerbarber han/hon tänkte på när det gällde fenbitandet.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • fisk oddlaren
                • January 2008
                • 3

                #8
                Det går bra att ha guldbarb i hop med dom fiskana

                Ursprungligen postat av Lillis666
                Tänkte köpa lite guldbarb,men har hört att dom gillar bita på fenor på tex skalare,som jag själv har!stämmer detta eller kan jag köpa ett gäng utan att min skalare blir lidande,har även svarta neontetror,svärdbärare,platy
                Jag har 20 st guldbarber i hop med platy och det går bra.

                Kommentar

                Arbetssätt...