akvarie med småfisk. hjälp tack

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas Sundqvist
    • December 2005
    • 88

    akvarie med småfisk. hjälp tack

    Hej jag har ett 540l akvarium som jag har haft diskus i som jag tröttnat på.
    Så jag tänkte starta något nytt skulle vilja ha lite tips på vad för fiskar som kan passa hade tänkt mig större stim av små fiskar.

    Miljön växtakvarie ph ca7 medelhårt vatten

    En fisk jag är intresserad av är rasboras galexy tror jag dom heter
    Jag är inte så påläst om Barber jag vet inte om rasboras är en Barb eller en egen art jag har mest studerat tetror så ge mig tips på fiskar så jag har någon stans att börja läsa

    Tack på för hand
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Danio (Celestichthys) margaritatus (galaxy rasbora) är inte en stimfisk, och inte en barb, inte ens en rasbora, utan en ensamlevande liten danio som tillbringar mycket tid med att försiktigt smyga runt bland växter.

    Det är en väldigt trevlig och lättodlad fisk, och vill du ha den tycker jag definitivt du skall skaffa ett gäng, men jag tror inte jag skulle försöka fylla ett 540 med dem.

    Ett bra ställe att leta efter fisk du tycker verka intressanta är ju helt enkelt Zoopets artregister. Gå in där och välj t.ex. barber eller danios eller rasboror, och se om nåt verkar intressant.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Niklas Sundqvist
      • December 2005
      • 88

      #3
      tack för tipset

      Kommentar

      Arbetssätt...