koifiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • infierno tattoo
    • January 2008
    • 2

    koifiskar

    Jag fick en guldfisk, skulle köpa ett akvarium att ha den i och för att göra en lång histora kort så slutade det hela med att jag kom ut från affären med 3 st koi fiskar och ett 180 liters akvarium.
    Tydligen så skulle det vara ok att ha dom så något år jag fick inte så mycket info om fiskarna men jag blev helt såld på dom och kunde inte motstå att köpa dom.
    Nu när jag har läst lite mer om koi så har jag förstått att dom kräver stort utrymme.
    Jag funderar nu på att bygga en inomhusdamm eller om jag ska köpa ett 720 liters akvarium. Fiskarna är nu ca 10cm st.
    Hur länge kan man ha dom i ett 720 l akvarium?
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    #2
    Tjena Infierno!

    Koi är en härlig fisk det !
    Jo det beror på hur pass snabbt de växer och hur du matar dom, matar du dom mycket så kan dom växa rätt snabbt men nu när dom är små så tipsar jag att du matar dom lite i taget och så inte du övermatar dom eller något, dom kanske kan vara 3 år i ett 720L om dom nu blir ''gigantiska'' dvs

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Dom kan ju bli runt 40cm och runt kilot på kanske 2år ungefär. Beror som alltid på utrymme tex. Dina är under året kanske 1-somriga om dom haft det bra. Hur är det med akvarium eller terrarium i en tatueringsstudio förresten? Inget krångel med tillstånd och så med tanke på hygienen?
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #4
        Sen så blir inte alla koi enorma :P vänta och se med din !

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Alla blir inte ev maxstorlek vilken art det än är som sagt. Men risken/chansen finns
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            mm precis

            Kommentar

            • infierno tattoo
              • January 2008
              • 2

              #7
              OK!! Tack för hjälpen allihop

              Kommentar

              Arbetssätt...