zebrafisk, är di galna?...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • starmaker
    • December 2007
    • 88

    zebrafisk, är di galna?...

    mina zebrafiskar verkar vara lite galna, de simmar runt hela akvariet (300 liter) nafsar efter andra fiskar, försöker sno malens rom, (stackarn).. de åker upp och ner i karet, de stimmar inte alls, inte för någon längre stund i allafall, ja allmänt bråkiga, hade 15 men tre har dött, de blev sönderstressade av kompisarna eller nått. verkar som de är lite fulla :O)?
    vad ska man göra?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Danios är helt enkelt hyperaktiva fiskar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Kanske du kunde ha någon större, "farlig" fisk i mellanskiktet av akvariet, som gör att de håller ihop, och håller sig undan lite mera. Vilken firre det skulle vara vet jag dock inte. Stor nog att skrämma huliganerna, men som inte äter upp dom, iallafall.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • starmaker
        • December 2007
        • 88

        #4
        Ursprungligen postat av Jens A.
        Kanske du kunde ha någon större, "farlig" fisk i mellanskiktet av akvariet, som gör att de håller ihop, och håller sig undan lite mera. Vilken firre det skulle vara vet jag dock inte. Stor nog att skrämma huliganerna, men som inte äter upp dom, iallafall.
        ja eller ska man se till att dom blir uppätna .O/, styggt gjort kanske....

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Eller sälj eller ge bort dem. Det är så där danios är, de kommer inte ändra sig; de gör ingen skada, men de kan stressa skygga/tillbakadragna fiskar genom sin oavbrutna turbo-aktivitet.
          Inom parentes sagt torde danios inte kunna äta Ancistrus-rom, ens om de fick tag i den.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            var glad att du fått aktiva fiskar köp flera! tänk var roligt det blir i akvariet då.

            vad har du mer för fiskar? om du har danoiosarna med t ex guramis är detta ingen hit eftersom guramis vill ha det lugnt och fint, dvs inga stressande danios i närheten.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • starmaker
              • December 2007
              • 88

              #7
              har 3 guramis (rödorange)
              2 malar
              30 tetror, (kommer inte ihåg namnet )
              5 Corydoras P.
              plus dessa vildar då :O)?

              Kommentar

              Arbetssätt...