Skumma Praktbotier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Skumma Praktbotier

    Flyttade över mina praktbotier till 450L och de börjar bete sig riktigt konstigt.

    De käkar inget och simmar fram o tillbaka längst rutan hela hela tiden.

    De simmar in i saker, De får togryck ibland som om något hotar dem och simmar vilt in i saker i karet.

    1, finns massor med yta för dem i det nya karet.
    2, finns massor med gömställen
    3, inga nya hot gällande nya rovfiskar
    4, de borde vara gladare i detta kar då det är större än det tidigare
    5, vattenvärden är lika som förr men tempen är på 27 istället för 28

    De beter sig alltså som den första kullen jag köpte, då de var riktigt skrajja. Men den första kullen började lugna sig o käka efter några dagar.

    Dessa botier jag har nu e ju stora ex, 10cm och 17cm är dem. 7st ex. Gör detta så de blir mer känsliga för miljöbyte? de kanske saknar sitt gamla hem?
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    ingen som vet?
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Fridas
      • September 2007
      • 629

      #3
      Jag skulle tro att det är ganska vanligt, de kan ju vara lite hispiga, rädda och skygga av sig botior. Det kanske går över när de hunnit kolla in sitt nya boende ordenligt.
      ..:: Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker ::..

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        joo jag vet, men det har gått typ en vecka snart. Är lite skummt att dem beter sig så onormalt, men men, det kommer antagligen släppa snart hoppas jag
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • mange993
          • April 2004
          • 372

          #5
          mina visade sig inte på typ 2 månader så visst är dom skygga nu är dom framme hela tiden

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Har du testat att ge dom lite artemia eller mygglarver, detta brukar bryta deras "hysteriska beteende" vid flytt.

            Kommentar

            • Wezzlan
              • December 2007
              • 181

              #7
              Mina var likadana
              **180**160**150**105**54**20**15**

              Kommentar

              • Amaro
                • January 2007
                • 1709

                #8
                Ursprungligen postat av Anettejt
                Har du testat att ge dom lite artemia eller mygglarver, detta brukar bryta deras "hysteriska beteende" vid flytt.
                Rovfiskarna tar så mat direkt. Botierna hinner knappt få i sig något hehe. Det e mest grönsaker och flingfoder som botierna utan problem får i sig, men de vägrar ju som sagt att käka, har ju slängt i räkor och sånt till rovfiskarna men praktbotierna har bara simmat förbi.
                If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

                Kommentar

                • vronkan
                  • October 2007
                  • 160

                  #9
                  jag har en praktbotia i mitt akvarium som jag startade i okt-07 och inte förrän nu har han/hon börjat visa sig ute när det fortfarande e tänt.

                  Kommentar

                  • Lenita
                    • June 2003
                    • 850

                    #10
                    Mina praktbotior betedde sig likadant efter vår förra flytt. Helt hispiga. Jag skämde bort dom rejält med röda mygglarver nästan varje dag - alla praktbotior är galna i röda mygglarver tror jag - och efter ett tag släppte det, men det tog nog uppåt tre veckor.
                    ____________________________________
                    Pax vobiscum!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Ursprungligen postat av vronkan
                      jag har en praktbotia i mitt akvarium som jag startade i okt-07 och inte förrän nu har han/hon börjat visa sig ute när det fortfarande e tänt.
                      De är förmodligen skygga om man bara har en, eller för få, de är stimfiskar, och trivs bäst om de är ett gäng, och är då också mycket roligare att studera.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...