2 eldstjärtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    2 eldstjärtar

    Har en stor på kanske 13 cm samt en mindre på ca 7cm. la idag in den mindre i mitt 450 för o se om de komemr överens, står ju i artsinfot att karet bör vara minst 150 för att man ska kunna ha 2st tillsammans.

    det första de gjorde då de fick syn på varandra var att simma fram och spänna upp sig, ganska häftigt, aldrig sett en eldstjärt spänna ut fenorna. Så höll dem på sådär i ca 5-6 min sen börja de jaga varandra lite smått.

    Nu verkar det iaf vara så att de lugnat ner sig, dem jagar ej varandra hela tiden, bara då och då samt att de ej biter varandra, det ser mer ut som att de markerar att "nu är du i mitt revir bort med dig" sen jagar dem en stund sen lugnar de sig igen.

    Riktigt intressant, hoppas dem börjar komma överens till 100%, vore riktigt häftigt att ha 2st i samma kar.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    vill bara tillägga att den större eldstjärten ger sig på silverhajarna mer än den gör på den mindre.

    Kanske kan det vara så att den större blir förvirrad pga den har 3 silverhajar + en till eldstjärt som "fiender"

    dem jagar silverhajarna då och då lixom, först den ena, sen lugn i 40min sen den andra sen lugn ca 30min osv osv detta kanske gör så den tappar fokus och bara attakerar då och då utan att verkligen till 100% sikta in sig på en av fienderna!
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    Arbetssätt...