Siamensis stannar i växten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Härja
    • March 2007
    • 298

    Siamensis stannar i växten

    jag har haft fler siamensis och fått snabbt upp de till 6-7 cm... men sen slutar de växa... hur får jag de att fortsätta växa?
    www.nittionio.com
    mina egna fotografier
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    hur stort akvarie har du dem i?

    har för mig de ska ha runt 250 l.
    jag hade mina i 450 l och de blev stora runt 15 cm och MYCKET feta :P
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Härja
      • March 2007
      • 298

      #3
      jag har de i ett 60 L tills de är ca 5 cm, sen släpper jag över i ett 240 L men inget händer mer efter det...
      www.nittionio.com
      mina egna fotografier

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        hur många är de? om de gått i 60 l är de inte konstigt att de stannat i växten. de kanske har anpassat sig till utrymmet, men förhoppninsvis borde de växa mer nu när de fått större akvarie.
        jag tror att om du matar de tillräckligt kommer de växa så småningom. Vad matar du med? jag matade mina dels med flingfoder, maltabletter och räkmix.
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Nja, det är som med alla "barn". I början växer dom mycket, men sen avstannar tillväxten när dom kommer upp mot "vuxen" ålder.
          Sen kan det naturligtvis finnas andra orsaker också, som felaktig miljö, fel foder, sjukdommar osv.

          Betydligt konstigare med mina SAE (3 till antalet) som iaf var en bit över 5 år. För några veckor sedan svulnade en upp rejält om magen och dog, en begick självmord i vattenbytar slangen, och den sista har jag inte sett till, troligtvis har den gömt sig bland växterna och "tynat" bort. Självmords-sekt? hmm, man börjar undra.
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • Mabuse
            • December 2007
            • 101

            #6
            Då kanske jag oroar mig i onödan? Köpte två siamensis för ett par månader sen, och de växt snabbt bägge två, den största är väl 5-6 cm nu. Är annars jättenöjd med dem, de går och städar hela dagarna, men jag oroade mig lite för att de skulle bli för stora för snabbt. Akvariet är bara 52x52 cm, så några 15-cm-fiskar kommer inte få plats. Men med lite tur kanske de slutar växa?

            Kommentar

            • Maria - Sjöjungfru

              • January 2004
              • 4236

              #7
              Ursprungligen postat av Mabuse
              Men med lite tur kanske de slutar växa?
              Slutar dom växa så är det för att dom inte mår bra av någon anledning, och jag vet inte om det kallas tur.
              Maria - Sjöjungfru

              Kommentar

              Arbetssätt...