skygga silverhajar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dräparen
    • September 2007
    • 14

    skygga silverhajar

    Skaffade mig tre silverhajar i torsdags. Mycket fina måste jag säga.
    Men en liten fråga. Det är nämligen så att alla tre ligger under samma rot och gömmer sig.
    Kan det vara så att dem är lite blyga i börja och inte känner sig hemma än?
  • Guest

    #2
    Ja det är mycket möjligt om dina andra fiskar mår fint så.
    De är ganska skygga i början men sen är det en fröjd att se de sträcka ut i sitt stim.
    Täck väl! Bara en liten varning...

    Kommentar

    • Dräparen
      • September 2007
      • 14

      #3
      Det är ganska väl täckt. bara två hörnor som är öppna lite för att få ner sladdar och slang.

      Kommentar

      • [lum]
        • June 2007
        • 137

        #4
        Tips är att skaffa fler om du kan. Vi hadde två som inte såg så glada ut men sen de fick tre kompissar i sammband med byte till större kar så blev de myckett piggare och man ser hela gruppen stimma och jaga varandra ofta.

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          ehmm de hoppar inte så länge de inte blir jagade eller skrämda.

          föresten det var mina du köpte antar jag. de är skygga för att de blev ganska chockade under fångsten och därefter resan till sthlm. De kommer chilla ner lite om ett tag. sen kan du räkna med att dem fortfarande e lite skygga någon vecka tills de helt och hållet känner sig säkra i det nya hemmet.

          För övrigt så Bör du verkligen skaffa fler. Små exemplar funkar också de behöver inte vara lika stora så att säga. Det är en stimfisk, de har alltid vart i ett stim på 7-9 st. Så åtminstonde 3-4 st till skulle vara perfekt (beroende på storleken i ditt kar så att säga)

          Vill du dock ha fler stora så har jag 3st kvar.

          Hoppas dem funkar perfekt hos dig så du kan njuta av deras skönhet. jag har gödit upp dem sen dem var på ca 4cm

          Ciao
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          Arbetssätt...