Maktkamp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julietta
    • October 2007
    • 101

    Maktkamp?

    Köpte för ett tag sedan 4 bengalbotior i hopp om att de skulle äta upp snäckorna i akvariet. De verkar inte äta speciellt mkt snäckor, men det var iofs inte det jag skulle fråga nu ;-)

    Hur som helst hände ngot lustigt igår kväll. Jag hällde i 2 teskedar ektozon (blandat med akvarievatten). Gör det lite då och då, eftersom jag har läst att det är bra. Precis efter började framför allt den ena botian jaga alla andra fiskar i akvariet (platys, svärdbärare + yngel, black mollys och de andra bengalbotiorna). Alla fiskar simmade runt snabbt för att gömma sig. Plötsligt börjar svärdbärarhanen göra likadant. Han har alltid varit den mest aggressiva och jagar ofta mollysarna. Så här höll de på ett tag och det såg ut som panik rådde i akvariet. Även de andra botiorna betedde sig aggressivt och simmade runt i hela akvariet, även högst upp, och det såg nästan ut som om de slog kullerbyttor. Kan detta ha något med saltet att göra eller var det bara någon form av maktkamp? Har fått för mig att min svärdbärahane är lugnare och mer still än vanligt idag. Blir lite orolig. Någon som har en gissning?
  • Julietta
    • October 2007
    • 101

    #2
    Ingen som vet??
    Kanske har de ordnat upp rangen nu, för jag tycker det har blivit lugnare.

    Kommentar

    Arbetssätt...