Teleskop som bytter färg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Agge
    • March 2006
    • 28

    Teleskop som bytter färg

    Jag köpte en teleskopfisk för flera månader sedan och den var hel svart när jag köpte den men sedan började bytta färg och nu är den röd med bara ögonen och kanter på fenorna svart. Är det någon som kan förklara varför? mina andra 2 slödstjärtar är röda, kan det vara at telelskopen bytte färg för att bli omtyckt och accepterad av de andra? Den är jätte snygg som det är nu och ser ut som en fjäril men jag undrar varför den bytte färg.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Många guldfiskar blir rödare och rödare med stigande ålder. Det har hänt med alla mina röd/svarta guldfiskar. Alla hade svarta tecken till en början, nu är de i stort sett helt röda.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Det är inte direkt vanligt med röda teleskop, jag gissar att den har en vanlig Guldfisk bland sina förfäder, eller lek på Guldfisk som har en teleskop bland sina förfäder.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Agge
        • March 2006
        • 28

        #4
        Ja det kan vara så att det har guldfiskar förfäder men som sagt, den var helt svart när jag köpte den och den har fortfarande den mulliga kroppsbyggnad som teleskopar har. Hur som helst, den är jätte vacker som den är nu.

        Kommentar

        Arbetssätt...