Blyga Praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • biotopofil
    • September 2006
    • 25

    Blyga Praktbotior

    Som de flesta praktbotior gillar även mina 3 att gömma sig. Har en ihålig träbit som dom gillar att vara i. Jämt!

    Två av dem kommer ut när det är mat, men kilar genast in i trät igen efteråt. Hade dom i ett mindre kar där de hade mindre bra gömställen, och då simmade de jämt tillsammans. Nyligen startade jag upp mitt 480 liters kar med massor av rötter och växter och flyttade dit dem vilket leder till att jag knappt dett dom på en dryg vecka.

    Har även 20 Rasbora hengeli och 12 Tigerbarber så det borde inte vara en brist på "dither fish" (vad det nu heter på svenska), och Tigerbarberna är inte det minsta "naffsiga". Alla vattenvärden är bra (lite högt PH, men det borde väl inte vara ett problem).

    Går det över med tiden? Är det för att jag endast har 3 praktbotior? (kommer köpa fler efter löning).

    Tackar för svar!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Skulle tro det blir bättre med tiden, framförallt om du köper några till. De är säkert lite osäkra efter att ha blivit flyttade till ett helt nytt ställe.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • mange993
      • April 2004
      • 372

      #3
      mina visade sig inte på 2 månader men nu är dom alltid framme så ge det lite tid

      Kommentar

      • biotopofil
        • September 2006
        • 25

        #4
        OK. Det blir 3 till efter jul, så jag får väl lugna mig.
        Tack, tack för svar!

        Kommentar

        Arbetssätt...