Tigerbarb med ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andre_
    • November 2007
    • 58

    Tigerbarb med ?

    Jag har nu redan 6 st tigerbarber men jag tänkte att jag skulle vilja ha ett "stim" till eller tycker ni att man ska hålla sig till tigerbarberna och kanske utöka till några fler ?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Lite beroende på hur stort karet är, skulle jag personligen utöka stimmet med tigerbarberna. De kan bli lite argsinta med stigande ålder och för litet antal, och den risken reducerar du om du utökar stimmet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Andre_
      • November 2007
      • 58

      #3
      Okej, Så man skulle utöka stimmet men man kanske kan ta in albinon också? eller man måste kanske köra med enbart tiger. funderar på att skaffa mig 4-6 till

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det går bra att blanda dem, men utseendemässigt är det mycket snyggare med ett stim av samma färg av tigerbarberna.
        Men smaken är som baken och tur är väl det!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Andre_
          • November 2007
          • 58

          #5
          Jo det är det att "min" fiskaffär har fått slut på de randiga och jag håller verkligen med dig. Jag vill absolut ha samma sort. Är dock väldigt ny på denna fronten och blev nyss medlem här, Verkar vara ett mycket vettigt forum att fråga på iaf Tackar för hjälpen

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Du får beställa i affären så de tar hem till dig, det brukar för det mesta gå bra.
            Det är bara att fråga på, inga frågor är för dumma...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...