praktbotior, vårt gäng utökades idag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    praktbotior, vårt gäng utökades idag

    Hej vi har sedan tidigare 6 st, var 7 från början, praktbotior på ca 6cm st. Dessa går i ett sällskaps kar på 720L sen idag bestämde vi oss för att utöka med ytterligare 4 stycken, 10 totalt då. "Problemet" är att dom botior vi köpte är så små och magra i jämförelse med dom gamla. Frågan är då ifall de andra kommer att ta upp dom i sitt gäng eller kommer dom att bli "utmobbade"? En följdfråga säljer alla affärer bara så små och magra botior, vi var ändå runt på samtliga affärer i stan och dessa såg friskast ut.
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • HazelCR

    #2
    Jag gissar att de inte alls blir utmobbade. Jag har ca 15 stycken i ett 720 och jag har skaffat dem i olika omgångar. De är med i gänget allihop.

    Kommentar

    • Radioaktiva Räkor
      • May 2007
      • 1760

      #3
      I regel verkar det tyvärr som att butikerna bara får in små magra fulingar, men ibland har man tur och får runda och glada ungdjur. Bäst är ju dock att komma över tillbakalämnade botier som vuxit ur folks kar, dom brukar vara riktigt välgödda ^^
      With a licence to krill!
      Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

      Kommentar

      • Knyttet
        • December 2006
        • 646

        #4
        Tidigare så hade "min" akvarieaffär alltid såna där magra stackare. Vissa såg ut som skelett med skinn på typ.

        Jag fick ta över ett par botior av en kompis som inte var så bra på att mata sina fiskar. (Hon tyckte att det blev alger om hon matade "för mkt") Den ena var sådär utmärglad som de kan vara i affären. Trots att den åt med enorm aptit hos mig så tog det lång tid innan den såg normal ut i hullet. Men nu är den lika fin som mina gamla.

        Nya botior har inte blivit utmobbade hos mig.
        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

        Kommentar

        Arbetssätt...