Vad gör praktbotiorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CizziB
    • January 2004
    • 115

    Vad gör praktbotiorna?

    Har 5st praktbotior i vårt 720liter, den minsta är väl 7cm och den största är väl nämre 20cm. Hela dagen har två av dom större simmat fram och tillbaka längs med bakrutan och "hoppat" över varandra och cirkulerat runt varandra. Över och sen under den andra, runt runt, hela tiden. Är det nån typ av parningslek eller bara leker dom som barn?
    Det som inte tar död på en, gör en starkare!
  • Nikke84
    • August 2005
    • 180

    #2
    Hejsan!

    Det är ingen parningslek... utan det är bara deras beteende.
    Mina gör också så ibland, bara luta dig tillbaka o njut... det är världens mysigaste fisk!
    Men att det skulle bli parning är vääälidigt osannolikt. Inte för att det inte skulle kunna hända, men det är många, många, många som har försökt och det är så vitt jag vet ingen som har lyckats (mycket omtalat) men det finns inte bevis för det i alla fall...

    Sen tycker jag att du kan skaffa några till men det är ju bara min smak, 5 st funkar men det är i minsta laget.
    Du kommer se en enorm skillnad på "stimmet" och på individerna om du köper några till... jag hade 7-8 st innan ett tag, men nu har jag 15 st och det är stor skillnad. Så tänk på saken...

    Mvh
    Niklas

    Kommentar

    • CizziB
      • January 2004
      • 115

      #3
      Nu har jag 6st... köpte en till i tisdags... Jo jag strävar efter att ha minst 10st... men dom ska ha lite storlek hellst. Gärna över 15cm! Jätte roliga fiskar och fina, synd bara att färgerna bleknar när dom blir större...
      Det som inte tar död på en, gör en starkare!

      Kommentar

      Arbetssätt...