Vilken olycka ack ack ack

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Näbbgäddan
    • May 2007
    • 18

    Vilken olycka ack ack ack

    Hej
    Jag måste nu berätta en sak som hände mig nyligen. Jag har en liten damm med 5 guldfiskar, som skänkt mig mycket glädje under flera år. När jag såg att vatten mängden hade minskat (som händer i bland).Så lade jag i vatten slangen där för att fylla upp den igen. Jag lät slangen ligga kvar av ren lathet efteråt,är jag rädd....
    Till saken hör att vi har källarväning till vårt hus och vattenslangen utgår från källaren. När jag så skulle färdigställa guldfiskarnas vinterbostad i samma källare så koppla jag loss slangen för att fylla vattentanken i stället. Sedan tänkte jag inte mycket på detta. Dagen efter blev sorgen stor inget vatten i dammen! Inga guldfiskar syndes! Bak sug hade bildats och allt vatten sugits ner i källaren (Ca2500l) tur nog låg slangen nära avloppet, som tur var. Ingen vattenskada i källaren Men döda guldfiskar, fast dessa måste kråkorna tagit för inga spår syndes. Jag fylde upp dammen igen för växternas och några stackars vilda grodor. Sedan ett dygn efter detta hade hänt så döm om min förvåning två av guldfiskarna hade klarat sig och mådde prima. De måste grävt ner sig i bottenslammet. Glad var jag, för de har ändå varit mina i 3 år.
    Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra.


    Källa: George W. Bush
  • Näbbgäddan
    • May 2007
    • 18

    #2
    Jag fattar inte varför det blev två lika inlägg? Inte gjorde jag det med avsikt iallafall. snälla ta bort ett...
    Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra.


    Källa: George W. Bush

    Kommentar

    • Knyttet
      • December 2006
      • 646

      #3
      Oj! Vilken himla tur att det gick bra för både källaren och ett par av fiskarna!
      min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Köp en trisslott fort som tusan medans du ligger i ett turstim
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...