Pakistanenstöring, sur över sällskap..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    Pakistanenstöring, sur över sällskap..

    Från början köpte vi ju en pakistanbotia för att få bort snigelinvasionen vi hade..

    Dom hade bara en kvar då på Arken, så det blev bara "honom" vi köpte.. Han hade dessutom bott själv ett tag, han var framåt och aldrig skygg, väldigt framåt och pigg och nyfiken och smaskade sniglar dagen lång..

    Sen köpte vi 2 till, men dom var små, mycket mindre än honom iaf.. och efter det blev han sur och jagade väl dom i 2dygn först ca.. Men nu ligger han bara är och sur, aldrig framme mer nästan.. Inte så man ser honom mycket iaf..

    Vad gör man? Vänjer han sig och blir kompis med dom senare eller vill han vara själv?
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.
  • MattiasL
    • September 2006
    • 1479

    #2
    De brukar gilla sällskap, men han kanske måste vänja sig?
    Qui audet adipiscitur!

    Kommentar

    • Zirconia
      • May 2007
      • 701

      #3
      Ja, jag antar det men det har ju gått några veckor nu, och dom håller sig på vart sitt håll i akvariet, får den "enstöringen" syn på den andra mindre jagar han den igen..

      Jag hade ju 2 små som jag köpte tillsammans och dom höll alltid ihop, men den här andra jagade dom båda.. Sen dog en av dom små, (ganska nyligen efter att jag fått hem dom, så den kanske var sjuk eller så)

      Så nu är det den här andra som var ensam där först som är sur fortfarande och den andra lilla får ju hålla sig för sig själv, för han/hon får inte vara med den andra.. :/
      / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

      Kommentar

      Arbetssätt...