Hjälp gräskarp hoppar ut från akvariet :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    Hjälp gräskarp hoppar ut från akvariet :S

    Jag har 2 gräskarpar som e 11cm ungefär och dom verkar vilja hoppa ganska mycket och nyligen så hoppade den ut ur karet fort som fean! :P Men den kommer återhämta sig igen va ^^ ? Det är inte farligt vel? Och ska jag ha nät över så den inte lyckas mer eller?
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    En Gräskarp på 10000 Liter brukar man säga det är en dammfisk som bara har hemma i dammar det är därför dem kanske hoppar ur karet och vill till nåt större.Hi Hi det är nog ingen fara om den har hoppat ur och kom tillbaka i sinom tid.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Ursprungligen postat av stene
      En Gräskarp på 10000 Liter brukar man säga det är en dammfisk som bara har hemma i dammar det är därför dem kanske hoppar ur karet och vill till nåt större.Hi Hi det är nog ingen fara om den har hoppat ur och kom tillbaka i sinom tid.
      fin fisk det Den funkar o ha i akvarium så länge den är liten annars så får den va i en damm ^^ Eller så får man koka ihop otroligt mycket pengar och köpa ett STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT akvarium om den nu skulle bli så stor

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Aircut64
        fin fisk det Den funkar o ha i akvarium så länge den är liten annars så får den va i en damm ^^ Eller så får man koka ihop otroligt mycket pengar och köpa ett STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT akvarium om den nu skulle bli så stor
        Lita på mig den blir väldig stoooooooooooooooooooooooooooooooor i ett akvarium ocksåoch då ska jag personligen hämta den hos dig om du vill bli av med den
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          #5
          Ursprungligen postat av stene
          Lita på mig den blir väldig stoooooooooooooooooooooooooooooooor i ett akvarium ocksåoch då ska jag personligen hämta den hos dig om du vill bli av med den
          Om dom blir så stora så ska du få dom Stene hehe

          Kommentar

          • lordi.4ever.94
            • September 2007
            • 117

            #6
            har du typ ingen kork på akvariumet ?
            // lordi.4ever.94

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #7
              Nepp helt tomt där uppe inget lock eller så

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Koi, gräskarp etc. hoppar - antingen får man ha täckglas eller låta vattenytan ligga en bra bit under ramen.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #9
                  Aja men idag hände en olycka jag fixade galler över karet men jag var tvungen o ta bort det för en liten stund för att kunna byta vatten och jag sprang snabbt in i duschen och sedan kom jag tillbaka och ser att bara 1 Gräskarp simmar i karet, trodde att den andra hade gömt sig bakom växterna och efter ett tag så började det lukta konstigt och jag kollade om lukten kom från karet och sen så ser jag att det bara är 1 Gräskarp i karet och sedan så kollade jag ner och såg att ena gräskarpen låg nere vid ett hörn död. Han hoppade förmodligen ner medans jag duschade Känner mig så deppad just nu alltså
                  Ska ner till Koi Huddinge imorgon igen och köpa en ny...

                  Har något liknande hänt er någon gång? Att fisken hoppat ut från karet och inte klarat sig?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...