Tigerbarber - hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebecca2
    • August 2007
    • 12

    Tigerbarber - hjälp!

    Mina tigerbarber äter upp mina mindre fiskar!!

    Jag fick ett dåligt råd i djuraffären och införskaffade 5 tigerbarber, men de ger sig på de mindre fiskarna! Kan det funka bättre om jag köper fler så att det blir ett stort stim?
    Tar djuraffärer tillbaka fiskar, eller vad ska jag göra med dem?
    Senast redigerad av Rebecca2; 26 August 2007, 18:03. Anledning: Förbjuden annonsering
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    En del säger att det funkar bättre med ett större stim om man har dessa problem, men själv skulle jag nog inte chansa.
    Gå tillbaka med dem till affären som du köpte dem i, och förklara problemet och tar de inte tillbaka dem och ger någon annan fisk i retur skulle jag tycka vara mycket konstigt, eftersom det var de som gav rådet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Rebecca2
      • August 2007
      • 12

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      En del säger att det funkar bättre med ett större stim om man har dessa problem, men själv skulle jag nog inte chansa.
      Gå tillbaka med dem till affären som du köpte dem i, och förklara problemet och tar de inte tillbaka dem och ger någon annan fisk i retur skulle jag tycka vara mycket konstigt, eftersom det var de som gav rådet.
      Tack, då tar jag med dem tillbaka till affären och kräver att de tar tillbaka dem

      Kommentar

      • Olivin
        • July 2006
        • 573

        #4
        Bara nyfiken, vilka andra mindre fiskar är det som dom äter upp?
        Medlem i VAAF www.vaaf.se

        Kommentar

        • Rebecca2
          • August 2007
          • 12

          #5
          Ursprungligen postat av Olivin
          Bara nyfiken, vilka andra mindre fiskar är det som dom äter upp?
          De har glufsat i sig flera neontetror plus ett gäng guppy (ej fullvuxna, men inte såå små heller) och halvvuxna svärdbärare.

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            Ush hemska små kaxiga fiskar det där, dom e jättefina speciellt o kolla på men när man väl släpper ner dom med andra firrar så startar deras krigande igång, skulle inte ha dom med andra fiskar om jag vore dig..

            Kommentar

            • Klinten
              • July 2007
              • 1313

              #7
              Ursprungligen postat av Rebecca2
              Mina tigerbarber äter upp mina mindre fiskar!!

              Jag fick ett dåligt råd i djuraffären och införskaffade 5 tigerbarber, men de ger sig på de mindre fiskarna! Kan det funka bättre om jag köper fler så att det blir ett stort stim?
              Tar djuraffärer tillbaka fiskar, eller vad ska jag göra med dem?

              Mitt stim med tigerbarber var oxo lite huliganaktiga av sig. Fick rådet att köpa fler. Större stim mindre huliganismen. Vågade inte chansa utan lät dem istället flytta in i en burk med några kopparbarber. Det gick bra. Kopparbarberna, speciellt en hane, visade genast vem som bestämde. Nu har det gått snart två veckor och de forna huliganerna uppvisar en helt ny ödmjuk sida

              Har med tiden börjat gilla dessa "tigrar" och de kommer att få stanna. Det var dock nära att de gick i retur till butiken
              * Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *

              Kommentar

              • PowerSteffo
                • March 2007
                • 174

                #8
                Har också hört och läst på många ställen att man skall ha minst 8 - 10 st tigerbarber för att motverka huligantakter. Har dock ingen erfarenhet av dessa fiskar. Men, skulle tro att det räcker med att skaffa mer tigrar alltså.
                Då har de inte så mycket tid över än att hålla koll på sin egen flock.
                Mindre huligan takter mao.

                /Stefan

                Kommentar

                • Nikke84
                  • August 2005
                  • 180

                  #9
                  Jag tror nog att man behöver några till...
                  jag har ett litet stim på 25 tigerbarber och de är hur snälla o söta o livliga som helst... :P
                  De "jagar" bara varandra, de bryr sig inte över huvud taget om de andra fiskarna... så mitt råd är att om man ska ha dessa fiskarna så ska man ha lite fler än 5 st.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...