Guldfiskflytt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishking
    • August 2007
    • 80

    Guldfiskflytt

    Tjena Tjena!
    jag har 2 st guldfiskar i ett 20 liter akvarium. funderar på att flytta över dom till mitt 160 liters med 6 kardinaltetror.5 guldbarber.3 dvärgurami. 1 mal vet inte vilken men 1 liten. 8 sebrafiskar. 2 st platy 1 guppy sen 2 praktbarber.
    Funkar det??
    Hare bra!
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    #2
    Hej!

    Du bör så fort som möjligt se till att få fiskarna ur det lilla akvariet. Som du kan läsa i artbeskrivningen och otaliga trådar här på zoopet blir guldfiskar och slöjstjärtar stora och kräver utrymmet därefter, de skitar dessutom ner mycket eftersom de har korta tarmar och stora filter är att föredra ifall man inte vill städa för jämnan

    Fiskarna du har i det stora nu kommer gå bra ihop med dem, man brukar kalla barber för fenbitare, men jag har själv 3 slöjstjärtar ihop med guldbarber och de struntar i varandra.

    Så iväg och flytta dem nu!
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.

    Kommentar

    • fishking
      • August 2007
      • 80

      #3
      Jag har gjort det nu. Men det verkar som att guldbarber är på och "mobbar" dom båda guldfiskarna, biter dom i fenorna och jagar dom. Jag la tillbaka dom i väntan på ett nytt svar.
      Hare bra!

      Kommentar

      • Aircut64
        • July 2007
        • 1207

        #4
        Ojdå! :S

        Du borde inte ha guldisarna med barberna :P

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Kan prova en liten ommöblering i akvariet och/eller ta ur barberna och släppa i dom efter slöjstjärtarna
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            testa går ju alltid men alla fiskar är ju inte lika snälla :/

            Kommentar

            Arbetssätt...